Bitterheten har lagt sig

Det blev inget körkort för mig i september. Kuggade på uppkörningen pga en JÄVLA fasan.

Jo ni läste rätt.
Hela körning gick bra. Placering i rondellerna, parkeringen, påfarten till motorvägen, avfart från motorväg, även smala vägar i bostadsområde med högerregel och skymda korsningar.

Men så kom stunden, då jag skulle svänga av till vänster ut på en 70-landsväg. Där stod den, vid vägkanten, fasanen!

Jag släppte gasen men hade precis svängt så jag höll liksom knappt 40. När vi passerat fasanen gasade jag på. Och då frågade inspektören mig om jag sett fågeln.

Ja svarade jag!
Varför vidtog du inte åtgärd?
För att den stod still vid sidan av vägen och för att jag räknade den som ett litet djur. Och hade jag bromsat hade jag fått bilen bakom mig i häcken!
Inspektören höll inte med mig. Fasanen var inget litet djur och hade spräckt framrutan om jag kört på den. Sen la han till: tänk om fasanen hade varit en liten flicka!

Allvarligt talat!!! En fasan är ett djur! En fågel. Vi äter fåglar!!! I rest my case.

Jag fick massa creed för att jag bromsade och därmed undvek en krock då det flög en svart BMW ut från höger framför mig i en skymd korsning. Det var en heroisk insats men den vägde inte upp fasanen.

Fasanen står fortfarande kvar vid vägrenen om ni undrar.

Fågeljävel!!

Så nu ska man på det igen. Ytterligare kostnader och mer tid.... Jaja men va fan.

Drygt att behöva vänta tills november bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0