Vi vann

Ja vi gjorde ju det! I lördags vann Sverige hela jävla Eurovision songcontest i Baku! Så galet!

Men Loreen var bäst och jag och många med mig är nöjda med att även övriga Europa tyckte det.

Italien var det enda landet som INTE gav Sverige poäng, vilket för mig var helt obegripligt. Men det gick ändå ;)

Att det albanska bidraget med vrålapan med gamnacke gick så bra är för mig ett mysterium. Hon skrek i tre minuter! Vidrigt!

Gillade dock Moldavien, Estland, Cypern, Serbien, Danmark och Island!

Komiskt var dock att den norska killen al à mix av danny, Darin och Erik saade kom sist med SJU poäng. Den var riktigt dålig!

Som vanligt blir man inte förvånad när Vitryssland ger sin 12a till Ryssland eller när Finland ger poäng till Estland. Eller när Greklands 12a går till Cypern och tvärtom!

I Skandinavien kompisröstar vi inte så. Visst, ofta ger vi våra grannländer poäng, men vi ger ju inte en 12 till Danmark om deras bidrag suger!

Otippat var dock att vidgick Sloveniens 12a!!

Hur som helst så var en ESC-nörd som jag lyrisk efter lördagens resultat. Jag bölade under röstningen. Gåshuden var konstant och kräknervös fick en helt ny innebörd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0