Vad hände?? nyss nyfödd nu snart ett år.



På översta bilden till vänster är Viktor 20 timmar gammal. På översta bilden till höger 2 dagar gammal, nedersta till vänster 4 dagar och den nedersta till höger 1 månad gammal.

VAD HÄNDE?
Imorgon ärdet den 30 maj och Viktor blir 11 månader! Om en månad blir han 1 år!!!

För ett år sedan var jag stor som ett hus, hade konstanta sammandragningar, hinkade hallonbladste tills det stod ut genom öronen på mig. Jag hade redan gått på ledighet pga foglossningar och jag led mer än vad jag kan förstå idag.


Magen var stor och tjock! Bilden tagen på dagen för ett år sedan!

Läste min förlossningsberättelse innan idag och det är sannerligen tur att jag har skrivit ner den för mkt av det kommer jag inte ens ihåg.
Men det var en fantastisk upplevelse.

Och jag kan verkligen sörja att vi inte ska ha fler barn.
Inte för att jag inte är nöjd med våra två guldklimpar utan för att jag ALDRIG mer ska få uppleva känslan av att bära ett barn, att aldrig mer få uppleva den där urkraften som tar över ens kropp när man krystar ut sitt barn.
Aldrig mer få uppleva den där bubblan som är så himla speciell den första tiden då man ska lära känna en ny individ!

Men vi är nöjda, vi har en av varje och det är få förunnat.
Min kropp, iaf i dagsläget, är inte gjord för att bära fler barn i vilket fall som helst!

Men jag hade gärna varit gravid och fått uppleva allt det där mysiga... och jag hade gärna upplevt förlossingen igen om jag hade kunnat hoppa över allt annat och komma direkt till krystningsskedet... och sen skippa alla efterdynnigar!

Jag läste i ett inlägg som jag skrev för ett år sedan att jag hade drömt att Viktor föddes kl 1715... lite häftigt ändå med tanke på att han faktiskt är född 1719 :)

Jag har också chockerats över Viktors otroliga frammarch på utvecklingsfronten de senaste veckorna!

Han pratar mer och mer... nu består ordförrådet av:
Mamma
Pappa
Eja
(Freja)
Katty (katten)
Titta
! (där)
Nin (Kanin)
Anka
Hej
Nej
Tack
Offa
(morfar...han har sagt det två ggr)

Sen brummar han som en bil när han leker med sina bilar och så "skjuter" han en med pekfingret med tillhörande ljud... busungen!

Han ställer sig upp från sittandes utan stöd. Han sätter sig ner från ståendes utan stöd. Han kryper ordentligt med militärstilen kommer ibland när det ska gå fort ;) Han har tagit tre steg utan att hålla i sig. Men har fortfarande lite för bråttom för att få benen med sig.

Kindtänderna är påväg upp och han är som en öppenkran av sagel! Galet!

Jag tror att han går innan sin ett års dag!

Men som sagt, vad hände, föddes han inte nyss??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0