Time flies



Häromdagen hittade jag inte ett barn utan TVÅ barn lekandes i trappan.. ICKE bra! Men vad hände egentligen? När blev Viktor SÅ stor... och herregud.. Freja blir 4 år om två veckor. Galet!

Viktor klättrar på ALLT! Så det är ju ingen konst att ta sig upp i trappan själv. Gäller att stänga grinden alltid nu!



Trots att vi här hemma verkligen inte har satt bilarna i handen på Viktor och sagt: Här Viktor lek med bilarna för du är kille! Så har bilarna blivit hans absoluta favoriter. Han ÄLSKAR sina bilar. Han kryper in påsitt rum och drar ut lådan med bilarna och häller ut alla bilarna på golvet... sen radar han upp dom fint framför sig hihi



Långa stunder står Viktor nu utan att hålla i sig, han "råkade" dessutom gå två steg själv häromdagen också. Han vill så gärna men han får inte riktigt med sig fötterna än. Men det kommer. Spännande och se om han kommer gå innan sin ett års dag!

För 4 år sedan vid denna tidpunkten var jag övertygad om att jag skulle föda vårt första barn. Hade BF 27 maj, men dom hade ju fel.... bebisen (Freja, som vi inte visste att det var) skulle komma BF 21 maj. Men ICKE.... 21 maj kom och gick och likaså den 27 maj... och ytterligare 6 dagar innan hon den 3 juni äntligen beslöt sig för att komma.

För ett år sedan vid den här tiden hade jag fortfarande tålamod, och gillade min gravida mage trots foglossningarna och smärtan. Jag visste ju inte då att det skulle dröja ytterligare 6 veckor innan lillebror skulle titta ut!

Men det är lika varmt nu i slutet på maj som det var i slutet på maj förra året och 2008. Det är märkligt för det minns man... exakt hur vädret var den där sista tiden av ens graviditet.... man la väl allt på minnet gissar jag... man hade ju ändå inget annat bättre för sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0