Nu är det kört

;)

Det går framåt med teoripluggandet och känner mig lugn och nöjd.

Tar varje tillfälle jag kan till att köra ett test på bilskolanhemsida eller läsa i boken eller köra via iKörkortsappen jag har.

Tycker jag har bra flyt än så länge. Jag har klarat tre av fyra delar på första blocket. Efter det går man in på repetionsdelen. Och där vill jag gärna vara när jag börjar köra.

Dom på bilskolan ville iaf att man skulle ha kommit till kapitlet om landsväg när man börjar köra.

Jag känner mest att jag vill förstå hur bilen fungerar, vad som är vad och hur bilen reagerar om jag trycker på bromsen, blinkersen osv

Den stora skillnaden nu och för 12 år sedan är att jag FÖRSTÅR nu. Jag läser teorin och jag förstår och kommer ihåg det.

Då läste jag och läste och fattade INGENTING.

Förstod inte ens skillnaden på imitation och sannolikslära. Idag säger det ju sig själv ;)

Likaså med under eller överstyrd! Blandade ihop det hela tiden. Och skyltarna ska vi inte ens prata om. Ett enda virrvarv. Men nu är merparten av dom ganska självklara och tydliga.

Det enda jag har svårt för är väl fortfarande det här med resktionssträcka och bromssträcka, men det är bara till att traggla och pränta in!! Likaså det här med släpp och maxlast, totalvikt vs tjänstevikt. Men även detta ter sig mer logiskt nu än för 12 år sedan.

Målet är som sagt att ha kommit så långt som möjligt med teorin innan den 18 juni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0