Nästa projekt: anlägga rabatt

Som ni säkert redan har listat ut så måste jag göra något nytt varje säsong... det är ju det som är hela charmen med att bo i hus :)

Förra veckan hittade jag en annons på blocket där en familj gav bort natursten om man själv kom och hämtade det.
Perfekt tänkte jag och övertalade Johan om att vi skulle åka och hämta lite.
Så det gjorde vi.

Planen är att anlägga en rabatt längs med staketet på baksidan. I tre års tid har vi försökt få gräset att växa där, men det vill sig bara inte, så nu får vi ta till plan B.

Däremot har jag klena kunskaper beträffande vilka blommor, helst perenner såklart, som passar sig på skuggiga ställen, för häcken ger skuugga åt denna delen av uteplatsen mest hela tiden.

Har du koll? Tips?

Är lite inne på ormbunkar iaf... kanske nån syrén eller ros... och sen ska jag såklart sätta lite lökar med påskliljor, tulpaner, hyacinter och snödroppar så man får lite fina blommor på våren också :)

La ut stenarna för att se om min tanke var en god en... och det var det... so far so good iaf ;)





Till helgen när Johan är ledig ska vi börja gräva, sen får vi väl anlita min mamma som coach till vad som ska planteras, om inte ni kommer med fantastiska tips :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0