Frågestund - del 2 svaren

Ännu lite frågor har ramlat in, och eftersom Mia tog sig den härliga friheten att ställa mer än en fråga, så passar jag på att svara på dom i ett eget inlägg.

Men ni andra får gärna ställa frågor också, kom igen nu!

Mias frågor: Om victor hade blivit en flicka, vilket namn tror du att ni hade valt då? Tror du på andar? Har du varit med om något övernaturligt?

Svar:
Om Viktor hade blivit en tjej hade han hetat Alma. Efter många vänder där vi hade Stella, Alma, Velma och Flora som namnförslag enades vi till sist för Alma. Och vi trodde ju verkligen att det skulle bli en Alma. En Alma Kim Viktoria hade det blivit i så fall!
****

Om jag tror på andar... hmm svår fråga... det beror på vad du menar. Som i "spöken". Så ja, på något övernaturligt tror jag på. Men inget som jag är rädd för. Man lekte ju ofta anden i glaset när man var yngre, men det tror jag däremot inte på.... Men att det finns något övernaturligt liv, absolut!
*****

Har jag varit med om något övernaturligt?! Ja ett par olika saker faktiskt.
Dels en sak som jag upplevde när jag var liten, runt 3-4 år kanske var att jag en natt i min morfars sommarstuga på Allmåsa vaknade ifrån soffan jag sov i av att locket på den ramlade ner. När jag lyfte upp locket såg jag en kvinnlig skuggfigur som hade en brunklänning med vit krage på och vita knappar. Hon sa till mig att jag inte skulle bli rädd, för hon ville bara se så jag mådde bra.

Många år senare, för typ 13 år sedan, dvs 15 år efter den här händelsen, var jag och min mamma i min morfars lägenhet och jag kolade på hans gamla foton. Jag hittade en bild på min mormor och morfar, deras bröllopskort. Kvinnan på kortet såg ut precis som den kvinnliga figuren som tittat till mig i morfars sommarstuga den där natten.

Det övernaturliga med detta, är att jag har ALDRIG träffat min biologiska mormor, då hon dog när min mamma var 16 år! Det var lite läskigt faktiskt... men inget som jag blev rädd av.. bara väldigt fundersam!

***

Sen en gång när jag jobbade på ett äldreboende i Oxie så kom jag in till en äldre dam som låg för döden. När jag kom in i rummet frågade hon mig vem flickan var som jag hade med mig. När jag sa till henne att jag inte hade någon med mig svarade hon mig att det hade jag visst. Att det stod en flicka i 5 års åldern snett bakom mig i en blå klänning!

Men då blev jag lite rädd faktiskt!
Och den natten hörde jag vid flertalet tillfällen små barn springa ute i korridoren! Men jag var faktiskt så rädd att jag inte gick och kolla utan lät dom springa. Dom störde inte mig.... men otäckt var det.

Jag har heller aldrig fått någon förklaring till det hela.

***

Och sen sista sån saken är faktiskt en upplevelse som jag delar med Johan. I hans lägenhet på Saarisvägen i Malmö kände vi oss iaktagna ibland. Dels fick jag en obehagskänsla av hans klädkammare, kan inte förklara varför, det var bara något skumt med den. Och vid ett flertalet tillfällen så upplevde vi båda två det som om det var någon som gick mellan ytterdörren och hans badrum. Hörde aldrig fotsteg eller så... men såg skuggor!



***

Tack för fina frågor Mia och ta för att du gillar min blogg och läser!
Kärlek till dig!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ok här är min- frågor:-)



- Om du fått en dotter istället hade du velat ha ett barn till då eftersom du tycker att en av varje är maximal utdelning? Blir lite irriterad när du skriver så el så är jag bitter eftersom jag inte "lyckades" med det hihi



- har du några syskon?



- om du var tvungen att flytta från Malmö, vart skulle flytten gå?



- favorittvprogram/musik/färg/kläder



- om du fick vara en annan person för en dag, vem då?



- sommarens semesterplaner?



- varför delar ni inte på förldrarledigheten? Vem tog beslutet, ville han inte el ville du mer?



- hur har ni det fördelat hemma? Fixar han på huset/bilen och du kör all markservice?



- vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?



- favoritmat?



- vad gör du helst el ledig dag, med resp utan barn?



Ok , nu har jag slut på frågor. Hoppas du inte tyckte att jag var för påflugen;-)



Ha en trevlig helg och lycka till med körkortet!!



Kram Karin

2012-06-02 @ 07:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0