Nu är det nog fan dags!

Alltså! Nu är jag 30 år, två barn, hus, fast jobb och en underbar man.

Det är nog dags för den här svensken att ta körkortet som hon påbörjade för 12 år sedan!

Kuggade med ETT poäng på uppskrivningen för 12 år sedan. Lagt ner 17000 på ett körkort jag inte har!

Dock började tanken om ett körkort gro när jag fick beskedet om skattepengarna. Kanske skulle man ta de där pengarna och investera i ett körkort?!

Igår när jag hämtat Freja på dagis gick vi till kirsebergstorget för att handla. Med två fyllda matpåsar, vagn och två barn bestämde vi oss för att ta bussen hem! Såklart var det bussen som endast gick till Segevång som kom. När vi hoppat av bussen insåg jag att vi aldrig kan gå hem såhär! Påsarnas handtag höll på att gå isönder. Så jag fick helt sonika lyfta upp Viktor från vagnen, sätta kassarna i vagnen, ta Viktor på ena armen och köra vagnen med andra, och försöka hålla koll på Freja som vägrade gå!

Viktor satt ju allt annat än stil och vagnen var tung!

Och när jag gick där med mjölksyra i armarna så tänkte jag: nu är det fan dags för det där jävla körkortet!!!

Jag klagar sällan över detta! Jag har själv valt situationen. Jag cyklar och går eller tar bussen. Och har alltid gjort! Men det är kanske läge nu med två barn att tänka om!

Det hade ju underlättat en hel massa. Dessutom har vi ju pengarna nu! Så varför inte?

Har iaf laddat ner appen iKörkort och har börjat plugga teorin så nätt! Så får vi se när det lugnat ner sig för Johan på jobb om jag kan komma igång med körningen också!

Teoriplugg är iaf ett steg i rätt riktning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0