Oj va nära det är nu

...Nu är det verkligen snart dags för Viktor att börja på dagis!
76 dagar kvar sen är det tillbaka till verkligheten.

22 augusti, det är en onsdag, då påbörjar vi en intensivinskolning. Tre dagar, då jag är med hela dagarna. Första dagen 9-14, andra och tredje dagen 8-15. Sen mjukstartar vi med fyra dagar då han ska vara där själv mellan 8-14.

Och när Viktor mjukstartar på dagis den 27-30 augusti så mjukstartar jag på jobb.

Var uppe på jobb och hälsade på idag en sväng.
Träffade min nya chef, och fick äntligen ett ansikte på henne.

Det var med blandade känslor jag besökte dom.
Jag saknar min arbetsplats, mina kollegor och mitt jobb, men jag trivs ju att gå hemma med våra barn. Det är ju en fantastisk förmån.

Men det kan nog vara bra att komma in den 27-30 augusti, och själv mjukstarta så att man inte får en chock haha.

Då jag egentligen hade planerat inskolning från den 13 augusti, men denna blev en vecka senare så tog jag faktiskt Freja ledigt v 33 också. Så hon börjar fulltid igen måndagen den 20/8.

Ska bli intressant och så hur det kommer funka!

Där är en del frågetecken beträffande jobb, så som mitt schema och lite ändringar som dom har gjort nu när jag varit borta, samt nyfikenheten över hur nya chefen är, och givetvis hur det kommer vara att lämna inte ett utan TVÅ barn på dagis, och sen försöka puzzla ihopa vardagen igen.

Tur att man gillar utmaningar ;)

Det sjuka i det hela är att jag har varit hemma i 513 dagar när jag väl återvänder tillbaka. Galet!

Men det känns bra... det är dags nu. Vi behöver det här... alla fyra!

Idag kidnappades Viktor av sin blivande dagisfröken dessutom. Hon lyfte bara upp honom ur vagnen och tog med honom in på avdelningen. Han protesterade inte det minst, inte heller letade han efter mig, eller blev ledsen. I 30 minuter lekte han inne på avdelningen med de andra barnen, sa ifrån när han tyckte det blev förmycket och kröp iväg... och var faktiskt glad hela tiden. Fantastiska unge.... så vi konstaterade att han är inskolad redan ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0