Gi-cheesecake

Igår var jag som sagt sugen på nåt gott så jag gjorde en cheesecake.

3dl vispgrädde
200gram Philadelphia
0,5dl sötningsmedel
1 vaniljstång

Vispa grädden hårt, vispa sen ner osten och det andra.

Botten består av:
200 gram sötmandel
60 gram smör
1 tsk kanel

Kör det i mixern, tryck sen ut i en form med avtagbar kant. Grädda 5 min i ugnen på 225 grader. Låt svalna innan du häller på smeten.

Vill du lycka till det så mixa frusna bär av valfri sort till slätsmet och häll över sist.

Låt stå i frysen ett par timmar.

Glöm inte ta fram den i tid innan servering ;)

Ska göra denna till Viktors födelsedag tänkte jag. Men tänkte då använda mig av fruktpure för barn, mango, på toppen! Blir det riktigt fräscht och somrigt!


Kommentarer
Postat av: Lover yr recepeis!

JA till fler recept om ork finns från dig =)

Inspirerad!

Svar: Det kommer läggas upp fler recept under resans gång, så stanna gärna kvar här, så ska jag göra mitt bästa!
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-06-16 @ 06:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0