Går riktigt bra!!

Dagens lektion gick riktigt bra.
Idag var jag trött, pga av vakna barn från kl 24-06!!! Men jag var INTE nervös!

Min bilskolelärare är en utländsk man i 45 års åldern som läspar. Men han är kanon. Lugn och pedagogisk.

Igår var det krypkörning och upp och nerväxling på återvändsgata.

Idag var det upp och nerväxling, höger och vänstersvängar i industriområdet vid Rosengård. Lastbilar och utlänningar i 140 från höger och vänster. Men det gick mkt bra.

Läraren bad mig svänga ut från industriområdet och så körde vi in bland villakvarteren och sen fick jag köra tillbaka själv till skolan.

När vi skulle stanna vid skolan fanns det bara en plats ledig som jag fick backa in i :/ men jag klarade det också.

Efteråt talade han om för mig att det går riktigt bra för mig och det faktum att jag fick köra från och till bilskolan redan dag 2 bådar gott för framtiden. Han är nöjd och jag med.

Ser redan framemot morgondagen. Då blir det villakvarteren och smala gator som gäller för att på torsdag ta start och stopp i lutning.
Woohoo!!


Kommentarer
Postat av: AA

förstod ej varför du benämde, underströk utlänningar. Lite besviken då jag är född i Sve men ff ser folk mig som "en utlänning". Min dotters pappa är helsvensk, är hon oxå utlänning? :(

Svar: This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

[email protected]






- Vidarebefordrat meddelande som bifogad fil -
Subject: Svar på bloggen
From: [email protected]
Date: Sat, 23 Jun 2012 08:27:27 +0200
To: [email protected]


Hej! Kul att du läser i min blogg.
Tråkigt att du tog illa vid dig.

Jag är INTE rasist. Och enda anledningen till att jag refererade till utlänningar var för att det var utlänningar. Tysk och polskregistrerade bilar som kom utkörande från suspekta bilverkstäder som ligger i det området där vi körde.

Det hade INGENTING med hur jag ser på barn (som nu blivit vuxna) som är födda i Sverige med utländska föräldrar! Verkligen inte.

Så lika besviken som du blir, blir jag.

Känner mig ganska påhoppad!

JAG har väl aldrig någonsin sagt eller skrivit i min blogg att jag tycker illa om utlänningar?

Det blir lite jobbigt då för mig då min syster är gift med en svart man från USA, min kusin är gift med en spanjor, min morfar bodde och levde i Budapest med en ungersk kvinna i 18 år. Min morbror är förlovad med en ungersk tjej. Och min halvsysters pappa är norrman.

Just saying! Man behöver inte tolka allting negativt eller ta åt sig personligen.

Det finns människor i Sverige dom inte är svenska medborgare som refererar svenskar som Svenne och Svensson. Skulle jag bli upprörd över det varje gång hade jag inte gjort annat!

Ber om ursäkt för att du blev besviken, men jag har i min mening inte gjort något som helst fel!

//kimzan
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-06-23 @ 00:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0