Frågestund - del 3 svaren

Karin slog på stort och ställde en massa frågor. Roligt!
Så även Karin får ett eget inlägg med svaren på frågorna hon ställt!

- Om du fått en dotter istället hade du velat ha ett barn till då eftersom du tycker att en av varje är maximal utdelning? Blir lite irriterad när du skriver så el så är jag bitter eftersom jag inte "lyckades" med det hihi

Svar:
Nej hade utfallet av graviditet nr två varit densamma som med Viktor så hade det inte spelat någon roll om det hade varit en Alma istället. Alltså, nej vi hade inte skaffat fler barn om Viktor vore en tjej. Jag var helt övertygad om att Viktor var en flicka fram tills UL i 32. Det är inte könsrelaterat att vi är nöjda, utan antalet känns lagom för oss! Att det är maximal utdelning är ingen grund till att vi inte vill ha fler, utan mest ren fakta. vi har två barn, en flicka och en pojke. Det är fakta, ingenting annat!


- har du några syskon?
Svar:
Jupp, två systrar. Halvsystrar, en på var sida. Helen, 36, på min mammas sida och Linda, 37, på min pappas sida. Sen har Linda i sin tur en bror på sin mammas sida som jag alltid har räknat som min bror också, eftersom han alltid var med Linda hemma hos oss på helgerna, när dom var mindre. Daniel är 40!

 


- om du var tvungen att flytta från Malmö, vart skulle flytten gå?
Svar:
Denna skrämmande tanke ;) Born and raised, and will probably die here to!
Men jag antar att det som skulle krävas för att jag skulle flytta här ifrån är väl ett lockande jobb på annan ort, men säkert för min man. För det ska mkt till för att jag skulle välja bort Malmö. Jag älskar Sverige. Men utomlands kanske det skulle bli då... Typ Berlin eller London!

  
- favorittvprogram/musik/färg/kläder
Svar: program:
Grey´s, Desperate Housewifes, Days of our lives Musik: Lars Winnerbäck, Coldplay, Norah Jones och Ozzy Färg: tveklöst - RÖTT Kläder: Tunikor och leggings

  

- om du fick vara en annan person för en dag, vem då?
Svar: hmm svårt.... nån kändis... eller historisk person... typ nåt sånt brutalt som Hitler kanske, för att jag skulle vilja förstå hur han tänkte... eller Jesus.... :)


- sommarens semesterplaner?
Svar:
Mannen har semester tre veckor från den 18 juli,och då har vi inget planerat förutom att jag mån-fre varje dag ska köra dubbla lektioner på trafikskolan på morgnarna. Annars så blir det väl spontanutflykter till Österlen, Tosselilla, Köpenhamn, Ystaddjurpark, Folketspark, stranden osv.

Sen den 9-27 juli ska Freja gå på simskola mån-fre kl 10. Och sen i augusti den 2-5 ska min lilla familj, mina föräldrar och min ena syster och hennes döttrar åka en långweekend till Gbg för att gå på Liseberg :)

   

- varför delar ni inte på förldrarledigheten? Vem tog beslutet, ville han inte el ville du mer?
Svar: Vi tog beslutet tillsammans. Varför jag tagit allt utom 60 dagar beror på att mannen precis fått nytt jobb när Viktor föddes, och för att han jobbar som chef med massa personalansvar och varken vill eller känner att han klarar av att vara borta från jobbet några längre perioder. Dessutom har jag inget emot att vara hemma merparten av tiden. Jag var gravid i 9 månader och tycker att jag förtjänar lite hemma tid ;) Dessutom har vi haft den förträffliga turen att kunna planera våra barn och parerat det så att det stämmer överens med mitt jobb. Båda våra barn är juni barn och båda gångerna har jag återvänt i september. Konferensen stänger över sommaren och öppnar igen i mitten på augusti. Jag anser att man har lite skyldigheter gentemot arbetsgivaren också, och har därför försökt underlätta min ickenärvaro för dom, detta då jag ensam sköter hela konferensen. Johan har däremot valt att förlänga sina semesterar med en-två veckor istället, vilket ger oss mer :)




- hur har ni det fördelat hemma? Fixar han på huset/bilen och du kör all markservice?
Svar:
Det är olika, men det är främst jag som tar hand om barnen och fixar maten. Det är liksom mitt jobb. Allting annat så som städning, tvättning, bäddning, handling, bilen osv det delar vi faktiskt på. Johans mellannamn är Ajax ;) han är något av en städnarkoman, och vi städar inte alls likadant, men lika bra. vi har inget avtal på vem som ska göra vad, vi gör det vi känner för :) Och än har det inte hänt att ingenting blir gjort. Utearbetet delar vi också 50/50 på.



- vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?
Svar:
Betala av alla våra lån (hus, bil och csn) sen skulle vi antagligen flytta till ett större hus, inte för att det behövs utanför att man kan :) Sen hade jag faktiskt gett en slant till mina systrar och mina föräldrar. Låt säga att vi har skulder för  2,5 miljon totalt och vi sen köper ett hur för 4 miljoner.. då återstår det 3,5 miljon. 3 av dom hade jag satt in på ett konto och låst på 10 år och begärt jävligt bra ränta, sen hade jag levt på räntan coh för räntepengarna hade vi varje månad unnat oss en resa, något till hemmet eller gått på restaurang varje helg :) Den halva miljonen som återstår hade jag fördelat genom att sätta in 250 000 kr på barnens sparkonton! Och ränteavkastningen på mina 3 miljoner hade jag sen efter 10 år satt in på barnens konton!




- favoritmat?
Svar:
Oj, jag älskar mat, så jag vet inte... KÖTT! Jag älskar kött! haha kan inte specificera mer än så.




- vad gör du helst el ledig dag, med resp utan barn?
Svar: En ledig dag själv skulle jag nog spendera med att försöka sova middag, läsa en bok, sjunga, ta ett långt varmt vad, en ansiktsmask, manikyr och pedikyr och sen hade jag gått och lagt mig i tid för att få ta igen lite sömn. En ledig dag med barnen resulterar ofta i lekplatslek eller pyssel hemma och bakning!

 
Tack Karin för dina frågor, hoppas svaren är till belåtenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0