Första veckan på bilskolan!

Då var veckan fyra körlektioner till ända.
Körde dubbellektion i måndags och tisdags, enkel i onsdags och sen dubbel igen igår.
 
Och det går bra, mkt bra.
I måndags började ju min lärare med att köra oss till återvändsgatan där vi tränade krypkörning, växling, blinkning. Men jag fick sjäv köra tillbaka till skolan.
 
I tisdags tränade vi höger och vänstersvängningar,upp och ner växling, ecodriving och planering.
 
i onsdags fortsatte vi med samma sak som på tisdagen, men la till lite backning och parkering också och byggde på ytterligare med planering och rätt placering.
 
Dock höll det på att bli helt galet i tisdags då jag vid en vänstersväng plötsligt såg Bosse Larsson komma gående på trottoaren. Råkade blinka höger men var placerad till vänster. Jag glömde helt bort att jag körde bil och tänkte bara på Kung Bosse!
 
Helt fel.... galet! Men nu har jag lärt mig det...
Not to myself: Bry dig inte om gående MFF-legendarer när du är ute och övningskör!
 
 
Igår fick jag nästan hjärtinfarkt under lektionen. Vi skulle träna krypkörning och nerväxling (2-1) samt skymd sikt. HERREGUD!!! Det var mkt svårare än vad jag trodde. Så vi ska fortsätta med detta på måndag.
 
Men jag ligger bra till och jag har uppenbarligen en viss talang för det hela såhär 12 år sedan sist!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0