All in på GI

Efter söndagens händelse har jag nu satt mig in i allt beträffande GI!

Min första reaktion är att det känns spännande, syndigt och gott.

Jag är ju en sucker för kolhydrater men när jag nu istället FÅR och dessutom REKOMMENDERAS att äta mörk choklad, nötter, feta såser, dressingar och bacon är jag sjukt peppad!!!

Idag var vi och handlade och jag har gjort en matsedel fram till den 17 juni!

Sjukt pepp!!! Kyl, frys och skafferi fyllda med gi-bra mat!

Tack Cindy för alla tips och råd!!

Igår blev det kyckling med tikkamasalasås, fetaost, sallad och stekta champinjoner.

Idag blev det hamburgare, sallad, dressing, sparris, stekta champinjoner och Bea-sås!!!

Mellanmålen har bestått av bär med turkisk yoghurts, en näve nötter och igår tre bitar mörk choklad!

So far so good!!

Jag SKA fixa det här!!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag var (är) också en sucker för kolhydrater men det funkar! Började med GI för sex veckor sedan och har tappat 5 kg. De kilona satt verkligen som berget efter att ha passerat 30-strecket och fått barn. Trodde aldrig det skulle gå så fort och (relativt) lätt. Testade blomkålsris idag när man river blomkålen på grövsta sidan på rivjärnet och kokar några sekunder, helt ok komplement om man saknar tillbehör och W käkade glatt han med. Kör på!

Svar: Jag avskyr ju blomkål :/ Och broccili med haha Men man kan ju alltid försöka.Fast GI går ju inte ut helt på att utesluta kolhydraterna, så man kan ju använda sig av fullkornprodukter och även av matvete och råris! :)

Men tack för tipset!
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-06-06 @ 22:05:56
URL: http://wordpress.jomensaatte.com
Postat av: Anna

Kan du ej dela m dig recepten? Kanske peppar dig med på köpet? :D

Svar: Absolut... det kommer läggas upp recept under resans gång här. Har redan lagt upp lite frukostförslag, och ett middagstips, men det kommer som sagt fler! :)
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-06-07 @ 03:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0