Kör-rapport

Det går sannerligen framåt!
Sista veckan med intensivkörning och jag håller tidsramen.
 
Min bilskolelärare tror och hoppas att vi kan boka in både uppskrivning och uppkörning innan han går på semester den 21 juli. Sen tror Mirsad dock inte att det blir uppkörning förens i augusti med tanke på väntetiderna just nu.
 
Så därför kommer jag antagligen att köra en gång i veckan fram tills dess på kvällstid. För att hålla körningen uppe och igång fram till uppkörningen.
 
Men det känns bra. Det är bara teorin som går lite trögt nu. Jag är fast på repetitionstesterna, men så är det också, där samlas alla frågor jag inte har sett och alla frågor jag har haft svårt för. Så det är bara att taggla på. Förr eller senare sitter det!
 
En sak som är fantastiskt är att Mirsad talade om för mig att min körskolelärare från Erikssons som jag hade för 12 år sedan är den värsta och sämsta läraren i hela branschen . Han jobbar dock inte längre som bilskolelärare, utan är nu verksam på trafikverket och håller ibland i uppkörningarna.
 
LORD HAVE MERCY ON MY SOUL!! Måtte han inte ansvara för min uppkörning för då dör jag!
 
Idag körde vi 70-landsväg och jag fick testa att panikabromsa... vilken adrenalinkick.
Det är det enda som testas på halkan, som jag ska köra på fredag. Allting annat är ju en bedömningssak, dvs inget som krävs utan något man ska öka förståelse för.
 
Jag ser framemot halkan, det ska bli spännande.
I fredags hade jag riskettan på bilskolan, en del som tillsammans med halkan innefattar den numera riskutbildningen som krävs för att man ska få göra uppkörningen.
 
Det var en intressant utbildning, handlade om droger, alkohol, trötthet och riskerna i trafiken.
 
Imorgon ska vi köra stadstrafik, körfältsbyten och annat smått och gott. Så håller er inne imorgon Malmöbor.. kl 0930 kör jag ifrån Värnhem ;)
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad duktig du är! Hur gick halkan?

Kram och trevlig helg

Svar: den kör jag på fredag istället! Blev lite stressad så vi valde att flytta den så att jag ska känna mig säkrare! Kram
Världens lyckligaste mamma/fru <3

2012-07-07 @ 10:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0