Dagens biltjuv

Halkan igår. Apnervös när jag åkte dit men bestämde mig bara för att göra som jag blev tillsagd och ombedd. Ändå blev jag dagens biltjuv ;) detta för att jag efter första kurvan på halt underlag i 50 fick parkera och diskutera upplevelsen. Det var när jag i min adrenalinkick skulle köra ifrån parkeringen som det hände! Efter tre meter från parkeringen reagerade jag på att något plingade i bilen. Jag kollade runt och försökte komma på vad som var fel. Insåg att det var parkeringsbromsen som jag glömt att lossa. Kollade för en sekund ner på handbromsen och lossade den. Kollar upp och är en sekund från att köra rakt in i ett recke. Läraren vrålar i radion: Kim kolla rakt fram!!!! Jag rattar till höger i full kraft. Vilket resulterade i att jag kom åt både blinkers och vindrutetorkare. Rena diskoteket i bilen där för ett sekunder. Living the rock n' roll- style som min man skulle uttryckt det ;) Efter detta hjärnsläpp, som Såklart berodde på att klockan var 0730 och jag varit uppe sen 0525 utan varken frukost eller kaffe, så flöt resten på galant. Blev godkänd och känner mig helnöjd. Nu känns det som om man är nära slutet på den här resan. Gjorde ju aldrig halkan för 12 år sedan, så jag har ju kommit längre nu!!! Heja mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0