Utmanad

Jag har fått en utmaning av min vän Sarah. Och skötsam som jag är, så gör jag som jag blir ombedd. Here we go:

1. Vad gjorde jag för tio år sedan?

2002. Hmm då både påbörjade jag och avslutade min utbildning till psykiatriundersköterska/skötare på Rönnens Utbildningscentrum. Jag flyttade även till egen lägenhet och var i Budapest med min vän David. Det var helt klart ett bra år.

2. Vad gjorde jag för ett år sedan?

Tack vare dayview.com (Mamma-Kim) så är det ganska enkelt att komma ihåg vad jag gjorde EXAKT idag för ett år sedan. Men jag var gravid med Viktor i fjärde månaden och hade en väldigt myssugen och härlig Freja som gärna kollade på Nicke Nyfiken så ofta hon kunde. Jag kämpade på eller snarare emot mina foglossningar som började vid den här tiden.

3. Fem snacks jag gillar:

Är ju inget större fan av snacks. Men Majskrokar med dippa (en HEL påse Majskrokar är endast 8 points...), popcorn, salta pinnar, chilinötter och cashewnötter.

4. Fem sånger jag kan hela texten till:

At last - Etta James, Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad, Letar efter nån som kan spela gitarr - Tekla, Ikaros - Björn Afselius och The båtten is nådd - Timbuktu.

5. Fem saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonär:

Sluta jobba, köpa ett större hus med pool, köpa ett semesterlägenhet på nåt passande ställe typ NY eller Barcelona, lösa alla mina skulder/lån, ge nära och kära en slant så vi kan njuta tillsammans av alla pengarna.

6. Fem dåliga vanor:

Högljudd. svär lite för mycket. "vet bäst". taskig mot mig själv. ger mer än jag tar. (vilket ibland resulterar i att jag glömmer bort mig själv).

7. Fem saker jag gillar att göra:

Umgås med min familj/vänner. Sjunga. Bjuda på middag. Läsa. Upptäcka nya saker.

8. Fem saker jag aldrig skulle klä mig i, eller köpa:

Stuprörsjeans (av den enkla anledningen att jag inte har figur till det. Magtröja. Paljettkläder. djurmönstrade plagg. och nätkläder.

9. Fem favoritleksaker

Mobilen- Android xperia x10 mini, Datorn- en ny asus , Kameran , Nintendo wii och TVn

10. Jag utmanar följande att göra den här utmaningen:

Hanna O

Johanna

Hanna R

Marina

Veronica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0