Sen uppdatering: Vår nyår

Eftersom det hände en liten olycka med min dator så har jag inte kunnat uppdatera bloggen med bilder förens nu.

Men här kommer det, vår nyårsafton 2011.


Som alla fester så började även vår lugna hemmakväll med en fördrink. Inget som helst komplicerad, vodka och päronsoda!

Under tiden jag förberedde maten så underhöll älsklingen barnen!


Dom passade på att lägga Frejas alfabetspuzzel som hon fått i julklapp.

Som vanligt är Viktor gladaste killen i stan <3


Även jag fastande på en bild :)

Till förrätt blev det vars en avokado med lätt creme fraiche som kryddats med salt, peppar och vitlökspulver och detta toppades med liten knaperstekt bacon. Freja gillar inte avokado så hon fick en morot istället :)


Enkelt och supergott. Jag är svag för avokado.


Till varmrätt blev det plankstek med lövbiff, tomat, baconlindad sparris och rydbergs beasås. Och potatismos såklart. Jag vill helst inte gå in på potatismosen för vi höll på att förstöra hela nyårsstämningen vid tillagningen av just potatismosen, men det ordna sig tillslut.



Unnade oss faktiskt lite vin till detta. Mycket gott. Kallt och friskt.

Efter varmrätten pausade vi lite. Det blev lite pyssel med Freja, matning av lillebror och sen blev det bowling på wiiet.

  

Efter två rundor där jag vann den första och Johan den andra så blev det efterrätt:


Citronfromage med riven blockchoklad, mariekex, kaffe och en liten doodles. Himmelskt gott.
  

Verkligen mysigt och trevligt att lyxa till det med tre rätters hemma, med bara familjen, i lugn och ro. Det är KVALITET för mig!



Finaste älsklingen!

Freja kämpade sig tappert emot tröttheten och höll sig vaken hela vägen fram till tolvslaget.



Spelade ett par rundor yatzy och fick tiden att gå. Mycket roligt. Förutom att jag inte vann en enda runda, yatzy som är min paradgren... hmm.

 

Förberedde väl inför tolvslaget, skorna framplockade, skumpan framplockad, kläderna framplockade. Oljelampan laddad. Nu stundade bara tolvslaget och raketerna. Vi firade in det nya året från vår balkong. Det smälldes mycket raketer, så vi blev absolut inte utan. Och Viktor? Ja han körde en Freja (så som hon gjorde sin första nyår) och sov igenom alltsammans.




Gott nytt år från oss till er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0