Right back at ya!

Låt mig måla upp en bild för er.
Klockan är 1830, familjen Malmborg har precis ätit middag. Båda barnen är trötta och griniga. Mannen är hemma på en snabbvändning innan träningen och jag är trött och frusen. Vill bara få undan maten och disken för att sedan byta om till nattkläderna på båda barnen. Ge Lillebror välling och stoppa ungarna i säng för att sedan tappa upp ett bad till mig själv. Då händer DETTA:



*PAAAAAANNNNNG*

Jag tappar skålen med min lunch till morgondagen rakt i golvet!

Jag ger ut ett: FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Och plötsligt står det två små barn i öppningen in till köket och tittar storögt på mig.

Freja lägger huvudet på sidan och säger:
- Mamma höll du inte skålen med båda händerna som du säger åt mig att göra?

(Biter ihopa för att inte fräsa)
- Nej Freja det gjorde jag inte!

Freja ler lite och säger:
- Det var väldigt klumpigt gjort mamma!

(Känner hur ryckningarna i nacken börjar komma)
- Ja Freja det var det!

Freja harklar sig och frågar:
- Mamma är du irriterad?

(stirrar ner i golvet där jag ligger på alla fyra och torkar upp maten som såklart letat sig in UNDER kylskåpet)
- JA Freja det skulle man kunna säga!

Freja fnissar lite och säger:
-Okej mamma! Lillebror kom så lämnar vi mamma ifred!

*****
Det är i dessa stunder som man ÄLSKAR att ha barn. Frejas näsvisa, förnuftiga, lilla " I told you so"-sätt fick mig att inse att deet inte var så mycket lönt att vara irriterad, utan istället började jag skratta och tänkte: Vilken tjej vi har här hemma. Så fin,så väluppfostrad och redig! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0