Gårdagens inferno!

Ja som ni redan vet så var gårdagen ingen tipptopp dag vad beträffar våra barn och sömn.
Sover inte barnen - sover inte föräldrarna!

Freja vaknade som sagt kl 04 och kl 0430 vaknade Viktor. Försökte söva om dom båda två men det gick inte.
0530 gav ja upp och steg upp med de två små terroristerna.



Men jag försökte såklart allt innan jag steg upp. Men dom var svårflörtade båda två.

Vicke somnade igen vid 0730 och sov till 09. Och var sedan vaken till kl 13. Då trodde jag såklart att båda små guldkornen skulle vilja sova middag. Vicke nappade direkt på lite sömn när han fått lite ersättning i sin flaska.



One down... one more to go!

Fast det blev inte så, nej hon somnade inte ens i soffan framför filmen. Hon skulle helt enkelt inte sova.
Så jag lät henne kolla på film och mysa i soffan medans jag satte igång att förbereda middagen, allt för att jag inte skulle sitta och somna. När middagens var klar gick jag in och satte mig i soffan. Viktor sov forfarande och Freja var fortfarande vaken.

Men som med ett trollspö så tvärslocknade Freja SITTANDES i soffan.....


Och i SAMMA SEKUND som hon somnade så vaknade Viktor uppe på sitt rum! JIPPIE!!

Ibland tror jag att dom driver med mig!

Hur som helst så lät jag inte Freja sova, utan var elaka mamman som väckte henne.
Får inte jag sova, får inte hon sova ;)

Försökte hålla mina barn och mig själv aktiva och ifrån sömnbubblan genom att leka på Viktors rum.




Det här var vad vi fann när vi kom upp på Viktors rum.
En SUPERGLAD kile med fötterna på huvudkudden och ett uppknutet spjälsängsskydd.... Hur hade han lyckats med det??

Tokunge!



Freja var bara sur för att hon inte fick sova, så hon snurrade in sig i en filt och satt på golvet och var grinig.

Men jag lät henne hållas... hon skulle gona till sig efter en stund!



Viktor lekte glatt med sina saker, medans Freja stirrade på honom.



Viktor visade upp sina sittkunskaper också. Numera sitter han riktigt bra själv <3
OCh såklart sitter man rak i ryggen när man får titta på sig själv i en spegel. Lite smått narcissistisk är han ;) (kan vara ett drag han ärvt av sin mamma).



VA? får jag inte peta i kontakten???

Jefla unge, han bara skrattar när man säger till honom också. jaja.... trägen vinner!

Klockan 1840 var båda barnen toktrötta så då åkte nattlinne/pyjamaserna på och så ner med Freja i hennes säng och så satt jag och matade Viktor inne på hennes rum, under tiden som jag sjöng för Freja. Viktor somnade direkt och Freja lovade att hon skulle sova hon med.

Men så blev det inte, tre gånger var hon uppe och studsade innan jag FÖRBJÖD henne att lämna sängen. Sa det att du får göra vad du vill, men du blir i sängen! Du lämnar inte sängen förens jag säger att det är morgon och du får stiga upp.

Sova skulle hon uppenbarligen inte göra, men hon låg kvar i sin säng. Klockan 2130 somnade hon äntligen, mitt i sitt sjungande av: Här kommer Pippi Långstrump!

Sen blir det ett HALLELULJA, för båda barnen sov hela natten utan knorrande. Och JAG VAKNADE INNAN dom. kl 0715 vaknade jag av mig själv. OCh kort därefter kom Freja in och sa: Mamma jag har sovit gott HELA natten! Så bra jag är!

hahaha

Får se hur det blir i natt.
Önska oss lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0