Huvudet på spiken!

”Jag tror att vi har gått igenom en tid när alltför många barn och människor har invaggats i tron 'Om jag har ett problem, är det regeringens uppgift att ordna det!' eller 'Jag har ett problem, jag söker ett bidrag för att klara det!' 'Jag är hemlös, regeringen måste ordna husrum åt mig!' Så de kastar sina problem på samhället och vem är samhället? Det finns inget sådant! Det finns enskilda män och kvinnor och det finns familjer, och ingen regering kan göra något utan att människor och folk ser till att ansvara för sig själva först. Det är vår plikt att ta hand om oss själva och sedan hjälpa till att ta hand om våra grannar, livet är en ömsesidig affär och människor har för mycket rättigheter i åtanke utan att beakta skyldigheter.”

 

Citat- Mrs Thatcher


Kommentarer
Postat av: annika

Sämsta jag läst på länge. Om folk föds med sjukdommar eller funktionshinder.....hur ansvarar man för det själv då? Lätt att skriva saker när man själv inte har en hum om hur verkligheten är på "andra sidan"

2012-02-08 @ 18:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0