En eftermiddag i pulkabacken

Igår blev Freja överlycklig när snön föll. Sådär kul tyckte väl jag. Men en sak har jag iaf lärt mig sedan jag fick barn, och det är att om man försöker uppleva saker och ting genom sina barn så får man en annan syn på saken.

Så igår "offrade" jag mig och drog ut i pulkabacken efter lunchen med Freja!


ÄNTLIGEN fick vi plocka fram pulkan. Som förövrigt är på gränsen till förliten för Freja nu. Men säsongen lär ju inte vara så lång, så vifår köpa en ny till henne nästa vinter så får Viktor ärva denna. Tror ni hans manlighet skadas om han måste ha en rosa pulka ;)


Magiskt att komma till en helt orörd pulkabacke!


Härligt med frisk luft. Och det var faktiskt riktigt skönt, låg ju på nollan så man klarade vara ute en bra tag utan att förfrysa.



Jag ÄLSKAR att bo på Kirseberg/Segevång. Vi bor i Malmö. Världens finaste stad. Jag ÄLSKAR vår stad. Jag har alltid trivts här, och inte ens alla oroligheter och dödsskjutningar kan få mig att känna mig otrygg. Många klagar över storstaden. Men det är det som är så underbart med området där vi bor. Vi bor i stan, men i utkanten, och har närheten till stora grönområde, parker, lekplatser, utomhusbad och ändå har vi bara city runt hörnet!



Jag stod uppe på backen och puttade ner Freja och så sprang hon upp själv. En bra fördelning tyckte jag ;)

Grannen var ute med sin pojke också, så August och Freja åkte tillsammans och skrattade så hjärtligt.
Sen byggde vi tillsammans en snögubbe, jag, August mamma, August och Freja.



Visst blev den fin :)

Två timmar spenderade vi ute i snön, en succé för Freja och jag blev riktigt stolt över mig själv.
Resten av eftermiddagen spenderade vi i soffan med yatzyspelning, bokläsning och mys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0