8 månaderskontroll

Igår var vi på 8 månderskontroll med Viktor.
Det var spännande, för jag misstänkte att vikten hans hade stabiliserat sig. Och visst hade jag rätt.
11780 gram vägde han på 6 månaderskontrollen och igår visade vågen 12120 gram, så han har alltså bara gått upp 340 gram på 2 månader. Däremot hade han skjutit i höjden. Ytterligare 4 cm.

Så nu väger vår fina killa 12.1 kg och är 80 lång.

Freja vägde 12225 gram och var 81 cm på sin ETT ÅRSKONTROLL.
Storasyster kan "slänga sig i väggen" haha

Vilken stadig grabb vi har fått <3

Det märks att hans tillväxt tagit fart nu, för nu kör han varannan timme konceptet igen. Vaknar och gråter. Men somnar om igen, men vaknar inom en timme igen och gråter.

Igår "tog han priset", då gallskrek han så vi fick ta upp honom. Så fort vi satte oss i soffan så somnade han i min famn, stenhårt. Men när jag reste mig och skulle lägga honom så började han GALLSKRIKA igen... I sömnen. För han sov fortfarande. Lille plutten.

Men när han slutat skrika och kommit till ro igen så gick det att lägga ner honom i hans säng, och sen sov han faktiskt hela natten utan problem.

image description

Det är mkt som händer nu.

Han har kommit in i fasen då han inser att mamma och pappa kan försvinna, därför måste man kolla ett par gånger per kväll/natt så att dom inte övergett honom. Plutt.

Han har blivit så himla medveten också I måndags skrattade vi så att vi grät.
Freja blockerade utgången från köket till hallen för honom. Då blev han förbannad. Backade i gåstolen, tog sats och SPRANG rakt in i henne medans han höll uppe händerna. Försökte putta omkull henne, TRE gånger gjorde han detta innan han lyckades flytta på sin syster.

Som givetvis började gråta och sa: Mamma säg till Vicke, Man får INTE puttas!

Som sagt, jag skratta så att jag grät!

Busungen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0