Sova när vi är döda, right?



Tröttast i stan - Anmäler mig!

Viktor genomgår just nu en utvecklingsfas utan dess like!
Jag är helt slut!
Det började i onsdagsnatt då vaknade han EN GÅNG i timmen! Han gallskrek och stod upp i sängen varje gång jag kom in til honom. I torsdags trodde jag att han bättrat sig, men då visade det sig att Johan inte hade kunnat somna så han hade varit vaken till 03, och under den tiden varit inne hos Viktor ett par gånger. Men jag vaknade först vid 04 då han vaknade och sen vaknade han igen kl 06.

I fredags natt vaknade han varannan timme.... och det är inte det att han vill upp eller äta, eller behöver ny blöja. Han gallskriker och ställer sig upp, men om man skyndar in och lägger honom ner innan han vaknar på riktigt så händer inget...för det är just det, han är inte vaken, det är som om han befinner sig i nått sömnstillstånd. Märkligt!

I lördags var det likadant... och i söndags... fast i söndags vaknade han bara var tredje timme.
Och i natt vaknade han 0015 men då hade jag inte somnat själv så det var lugnt, sen vaknade han vid 03 och sen vid 06, men somnar om och sov till 0830. Däremot drömde Freja mardrömmar och vägrade somna om, så när Viktor för en gångsskull sover hyfsat då tar Freja över stafettpinnen.
Hon höll mig vaken mellan 0345-0515... sådär pepp :/

Men men... så är det!

Minns att det var likadant med Freja när hon var 9-10 månader. Skillnaden är dock att Freja somnade inte om.. hon VÄGRADE. Henne fick man ta upp och sätta i hoppgungan kl 3 på natten för att hon skulle bli uttröttad. Viktor somnar åtminstone om med en gång även om han vaknar en gång i timmen.

Men vi är ändå lyckligt lottade, våra barn har sovit hela nättern sedan dom var 8 resp 5 veckor gamla, och sällan har dom bråkat om nätterna. Så det är bara till att härda ut, det vänder snart.


Tur det finns kaffe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0