Vad ska man välja?

På måndag ska jag på min efterkontroll... äntligen! Känns som en evighets sen jag födde barn.

Så på måndag ska jag bestämma vilket preventivmedel jag vill ha.
P-piller är uteslutet eftersom jag blev gravid med Freja trots p-piller. Och vi vill ju inte ha fler barn så jag vill inte riskera att bli gravid, för jag fixar nog inte att göra abort om jag skulle bli det.

Kopparspiral hade jag efter Freja fram tills vi bestämde oss för att jobba på Viktor!

anledningen till att jag valde kopparspiral föra gången var för att den påverkar inte hormonbalansen i kroppen, den skapar bara en fientlig miljö, och jag ville inte rubba hormonbalasen och min menstration eftersom vi vill ha ett barn till.

Nu är utgångsläget ett annat, så nu funderar jag på att kanske sätta in en hormonspiral.
Varför?

Det finns dom som blir av med sin mens helt och hållet, och det hade ju varit rätt skönt.
Dessutom blödde jag så jävla mkt av min kopparspiral det första halvåret.
Jag har redan nu sjukt ont när jag får mens, så det hade varit skönt att slippa det.

Nackdelen är att en hormonspiral kostar 1000 kr, och det kan ju kännas lite mastigt, men å andra sidan, om man slutar ha mens på iaf 3-5 år, så skulle man ju spara in dom pengarna snabbt på uteblivna kostnader för tamponger och bindor.

Hur har du resonerat om preventivmedel och varför?


Kommentarer
Postat av: Amanda och Linda

Hej kim.. Jag kan säga dig att jag harhormonspirallen och jag har fortfarade mens och det är inte lite kan jag säga dig. Det är långt i från alla som blir av med mensen. Jag ska säga dig att jag resonerade lika dant som du med binder ch tamponger för a den kostade 1000 kr men nu har jag ändå samma avgifter.. Jag mår bra i övrigt av den men jävligt besviken på mensen kan jag säga ..Kramar

2011-09-16 @ 22:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0