Snart dags!



I tisdags hade vi möte med prästen inför dopet och igår var jag iväg o handlade maten.

Först tänkte vi att vi bara skulle bjuda på tårta och kaffe efteråt.
Men dopet är redan kl 12 och det känns som det blir en lång dag om man ska gå utan riktig mat.

Så därför resonerade jag och min kära mamma om, och kom fram till att vi ska bjuda på mat iaf.

Så det blir pastasallad och rissallad, samt nybakade bullar och sen tårta och kaffe :)

Det positiva är att om man sitter ner och äter så stannar folk längre, man hinner sitta ner och prata och så äter man inte så mkt tårta ;)

Det är inte så ofta som man träffar alla nära och kära, så därför känns det extra kul att kunna bjuda på lite mat så att man kan umgås lite också!

Pratade med Viktors blivande faddrar igår och vi har kommit fram till vem som ska göra vad under dopet. Och det känns verkligen riktigt bra. Min kusin Tim har erbjudit sig att läsa de texter och böner som är obligatoriska under dopet. 

Helt ärligt så ser jag framemot dopet, tycker det ska bli trevligt.

Det känns dessutom mycket bättre nu efter att jag har pratat med den kvinnan som bokat lokalen på lördagen. 

När vi bokade lokalen var det en semestervikarie som tog emot bokningen och därför blev det fel.
Vi ville ju såklart ha lokalen från lördagseftermiddagen för att kunna förbereda, men det missades, så lokalen har ju givetvis hyrts ut till någon annan på lördagen. Och dom ska ju såklart ha kräftskiva och världens håll igång.

Men jag ringde henne och vi kom fram till att hon skulle städa undan så mkt dom hann och orkade på kvällen/natten innan dom gick hem och så skulle jag städa golvet och toaletten.
Jag ber till gudarna att dom inte har svinat ner för mycket. Men det är ju vuxna människor som ska festa, så jag tror och hoppas att det inte ser helt förjävligt ut.

Johan har nycklar till lokalen då han är med i styrelsen, så jag tänkte sticka bort till lokalen vid 8-tiden för att möblera, städa och fixa inför vår tillställning, så det löser sig nog även om det skulle se ut som kriget.

Tror dessutom att jag har full koll på allting nu.
Ska åka och handla det sista på Willys imorgon.
Glömde te, mjölk, socker och glasyr på tub igår när vi handlade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0