Slut på dåliga bortförklaringar

Nu räcker det! Ja nu räcker det på riktigt.
Herregud man har tamejfan bortförklaringar och argument för allt.
Ja iaf jag när det kommer till varför jag inte tagit itu med min viktminskning och träning än.

Innan hette det när Freja börjar dagis, nu har hon gått på dagis i två veckor och än har ingenting hänt.
Nämen jag kan inte träna för lillebror sover i princip aldrig mitt på dagen... Är han besvärlig då? Äää nej!

SLUTA HITTA PÅ BORTFÖRKLARINGAR! Träna din lata jävel!

Igår satt jag och bläddrade i mina kokböcker från viktväktarna och blev riktigt inspirerad. MASSOR utav recept som är fantastiskt goda, som jag inte lagat på flera månader.

Jag börjar efter dopet tänkte jag då! Det är 10 dagar tills dopet.
Ska jag frossa i 10 dagar till då? Nej allvarligt... nu räcker det.

Varför skulle jag synda i 10 dagar bara för att Viktor döps den 18e. Då är det väl ändå bättre att inte synda fram tills dess, eventuellt synda den 18e och sedan bruka allvar igen den 19e.

Så idag när jag skulle lämna Freja på dagis snörade jag på mig mina easytoneskor. Gick till dagiset med Freja på ståbrädan, 30 minuter tog det. När det sedan var dags att gå hem, la jag in en annan växel! Gick hem på 18 minuter. 12 minuter fortare hem... resultat: GENOMSVETTIG!

Så nu får jag sluta gå i leggings och tunikor, för det töjer också på sanningen... leggings är förädiskt att använda... där får alla valkar och extra magar plats oavsett vad. Jeansen eller kostymbyxorna? Inte en chans att jag får dom på mig.

Jag är ledig  i drygt ett år till, ett år som jag har världens möjligheter att komma i form på. Jag kan inte skylla på obekväma arbetstider, att jag inte hinner träna eller att jag inte hinner äta rätt. I ett år framöver nu så är det JAG som kontrollerar min vardag. Och nu ska jag investera i mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0