Inte min dag idag....

...morgonen började i KAOS!
Freja ville inte göra något som jag bad henne om, Viktor blev vansinnig av att ligga i vagnen och vänta på att vi skulle bli klara. Själv är jag bottenförkyld och helt färdig.

Efter många om och med kom vi äntligen iväg ut genom dörren. Men det dröjde inte många meter innan Freja totalvägra cykla (detta hade vi kommit överens om då jag inte orkar köra henne på ståbrädan nu när jag är sjuk). Halvt hysterisk blev hon, men till slut lugnade hon ner sig och vi la cykeln på vagnen och hon fick gå istället.

Och det är tur att det finns såna här stunder, för trots att jag är bottenförkyld, grinig och stressad så försvann ALLTING när hon tog sin lilla hand i min och bara var helt underbar, som den lilla tjej hon är.

Vad spelar det för roll om vi kommer tio minuter försent till dagis?

Efter dagislämningen traskade jag bort till Cindy och Theo. Vi skulle på spädbarnsmassage.
Och efter att ha yrat runt lite hittade vi till sist rätt.

Och det var en trevlig "tillställning". Alltid lite ovisst så i början, och innan man kommit in i det. Men Vicke protesterade inte allt för mkt och det gick över förväntan.

Efter massagen blev det en lugn salladslunch på Entré, med tre sovandes barn (!!!!!). Johanna och Siri följde med oss på lunchdate efter massagen. Mycket trevligt.

När vi lunchat klart så bestämde jag mig faktiskt för att hämta Freja tidigare på dagis, för jag orkade inte gå hem och sedan i princip bara hinna gå innanför dörren innan det var dags att gå o hämta henne.
Och det var lyckat, för jag hann hämta hem henne innan hennes blodsocker dippat och trotsen slagit till.

Nu sitter vi hemma i soffan, och jag har proppat i mig (på Frejas beordran) två alvedon. Och hinkar nu i mig kaffe. Freja har jag mutat med glass och Smurfarna på TV. Vicke ligger och gymmar och pratar.

Jag har verkligen världens finaste barn! Synd bara att man är förkyld så att man inte orkar gå ut till lekplatsen och njuta ännu mer av dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0