Enkel matematik


Då ska vi lägga korten på bordet, eller vi och vi... JAG!

Jag använder MIN blogg som en dagbok, en dagbok som ni är tillåtna att läsa.
Här skriver jag ner saker som jag vill komma ihåg och funderat på och över.

Som många av er redan vet, handlade min förra blogg mycket om min viktminskning. Och Jag gjorde en rejäl resa från Frejas födsel fram tills jag blev gravid med Viktor.

Den 23 juni 2008 skrev jag in mig på Viktväktarna, då visade vågen 142 kg. ICKE smickrande, men den brutala sanningen. Den 4 januari 2010 visade vågen 102 kg. 40 kilo lättare. Jag var under 100-sträcket ett tag men gick upp i vikt igen. det blir lätt så när man inte brukar allvar.



SÅHÄR såg jag ut den 6 juni 2008. Det är ingen smickrande bild, men jag använder den som skräckexempel! För SÅHÄR ska jag ALDRIG se ut igen!

Då tålamodet tog slut efter sommaren 2010 så skippade jag tankarna på en fortsatt viktminskning och den 19 augusti 2010 plockade jag ut spiralen för att vi skulle påbörja syskonproduktionen.

Den 6 oktober 2010 plussade jag! Lyckan var total.

När jag skrev in mig hos min BM 14 december 2010. Då visade vågen 108 kg. Vilket innebar att jag gått upp 6 kilo på 11 månader. Det är ändå okej, med tanke på att jag verkligen inte brukade allvar med min viktminskning de sista halvåret. Sen blev jag som sagt gravid och gick upp i vikt av naturliga skäl.

När foglossningarna slog till och gjorde att jag inte kunde röra mig som jag önskade och ville tickade hektona på ganska fort. Och vi ska ju inte prata om hur många KILO jag gick upp de 16 dagarna jag gick över tiden.

Samma dag som vi åkte in på förlossningen visade vågen 134 kg. GALET! Men som sagt från vecka 40 till 42 gick jag upp 8 kg. På två veckor!

Samma dag som vi lämnade förlossningen visade vågen 123.4 kg.
När jag ställde mig på vågen förra torsdagen visade den 123.1 kg. Allvarligt talat.... 0,3 kg minus på 11 veckor.

SKANDAL!

Så då bestämde jag mig för att NU ska det väck!
15,3 kg kvar av det jag gick upp under graviditeten! Gick ju upp totalt 26 kg, så en del har jag ju gått ner.

Hur som helst.... ställde mig på vågen imorse, och jodå... -1,9 kg på en vecka!

121,1 kg!
Nästa vecka ska jag vara under 120.... :)



Såhär såg jag ut våren 2010. Det går att komma dit igen.... och det SKA jag!



Här är jag under 100-sträcket! Vilken pepp! DIT ska jag igen!



Här får Freja plats i de byxorna jag hade på mig på inskrivningen den 23 juni 08.


Såhär såg jag ut julen 08 och då hade jag börjat min viktresa!

Men som sagt... NU ska kilona väck. En gång för alla.

Mina mål:

under 120: Helst nästa torsdag, 29 september 2011!
under 115: 27 oktober 2011, 5 veckor, 1 kg per vecka
Under 110: 1 december 2011, 5 veckor, 1 kg per vecka
Under 100: 2 februari 2012, 10 veckor efter 110-målet. Ytterligare 1 kg per vecka
Under 90: 26 april 2012, 12 veckor efter 100 målet. vilket innebär 0.8 kg per vecka
Under 85: 31 maj 2012, 5 veckor efter 90-målet, innebär 1 kg per vecka
80 kg: 28 juni 2012, 4 veckor efter 85 målet, vilket innebär ca 1.3 kg per vecka

OM jag klarar detta, så har jag nått min målvikt innan Viktor fyller 1 år och det hade varit fantastiskt!
För faktum är ju att jag har ett helt år för mig själv nu att ta hand om mig, det är ju NU jag ska ta chansen.

40 kg på 40 veckor!
Det är inte orimligt.

För i början rasar man fortare och i slutet går man ner hekton istället för kilo, så det ska nog gå bra!
Nu kör vi!




Kommentarer
Postat av: Anna

Peppande blogginlägg!

2011-09-22 @ 22:13:02
URL: http://familjenc.blogg.se/
Postat av: Therése

Tycker du är stark som vågar skriva så rakt om din vikt!



Hur gjorde du med mammakläder? Jag är ju också modell större och jag tycker det är ett helvete att hitta byxor i vanliga fall, men nu är det nästan omöjligt. H&M är ju uteslutet till största delen. Var hittade du byxor?

2011-09-23 @ 07:54:49
URL: http://familjenengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0