Dag 3 - En familjemedlem

en... men vi är ju fyra (fem med katten) i den här familjen, sen har jag ju syskon, syskonbarn, mostrar, fastrar, kusiner.... hmm..... hur ska jag kunna välja?



Därför bjuder jag på denna... från mitten av 80-talet.Sommaren 86 skulle jag gissa. För bebisen längst fram på kortet är min kusin My och hon är född i februari 86. Jag står i "mitten" i rosa klänning och turkos jacka.

Som ni ser på bilden är turkost den hetaste färgen 1986 ;)

Bilden är tagen på en utav våra många träffar i Smygehuk.
på bilden ser ni uppifrån till höger: Carina (faster), Ulla-Britta (faster), Ulrika (kusin), Veronica (kusin), Petra (kusin), Min pappa, Min mamma, Maggie (faster) Peller (Maggies man), Farmor, Thomas (Carinas man)

Längst ner till höger: Tessan (kusin), Jessika (kusin), Peter (farbror), Helen (min syster), Jag (bakom henne), Farfar och sittandes längst framför min farbror, min kusin My.

Det är en person som saknas på kortet och det är Jane. Min farbror numera fru.

Vi hade tajt sammanhållning på den tiden, men familjen och släkten växer och då blir det svårare att hålla ihopa.

Kan berätta mer en annan dag om min släkt. Den är stor och utspridd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0