BVC-rapport

Det var helt fantastiskt fint väder när vi gick till BVC. Snacka om att man får ångest. Kul att vara sjuk när det är sommarvärme ute :/



Mina fina ungar <3



Tröttaste morsan i stan! JUPP

*****

Hur som helst.... BVC-besöket gick bra. Och Freja var helt fantastiskt snäll och omtänksam. Hon hjälpte Christina att hålla plåstret till lillebror, och så sjöng hon för Vicke när han fick sputan <3

Vicke klarade sprutorna bra. Han blev lite missnöjd, men det var inga gallskrik.

Han fick faktiskt sockerlösning, 1 ml innan det var dags. Ett ämne som vi diskuterat på Babyboom-forumet på facebook. Många som inte använder sig av det, men allt fler har börjat med detta. Då det visat sig att man tack vare sockerlösning inte upplever smärtan lika mycket.

Vicke fick sockerlösning också på BB när dom gjorde PKU-testet på honom.

Det som fick mig fullständigt i chock var Vickes frammarsch i tillväxten. Herre min skapare alltså!
På en månad har min lille prins gått upp 1610 gram och vuxit 5 cm.

Vågen visar nu 8980 gram och han är 67 cm lång!

Min fina kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0