Tipset för dagen

Jag har skaffat mig ett kuvert.
På detta kuvert står det: Kimzans ULLAREDS-kuvert.

I detta kuvert lägger jag pengarna jag får in för allt jag säljer av här hemma.

Än så länge ligger där:
100:- för kläderna jag sålde till Sara Escobar
60:- för kläder jag sålde till grannen

Och ikväll eller i veckan kommer en annan tjej och hämtar två pyjamaser, en body och byxor, för detta får jag 40 kr.

Jag har sålt tre retro-set som jag ska skicka till kristianstad, dessa fick jag 130 kr för.
Imorgon kommer det en tjej hit och kollar på bilbarnstolen, och om hon nappar så blir det ytterligare 500 kr där.

Så i slutet av veckan ligger där plötsligt: 830 kr i mitt kuvert :)

Pengarna ska jag shoppa nya saker för i Ullared!!!

Så mitt tips är således, sälj av prylarna du har hemma och spara pengarna i ett kuvert och se hur mkt man kan få ihopa genom att sälja sånt som bara ligger och skräpar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0