Johans överraskning

I lördags morse vaknade jag av ett det föll en hagelstorm utanför fönstert. Kort därefter kom freja in i vår säng och jag tänkte: Åh detta kommer bli en supermysig lördag med soffmys.

Vi steg upp alla fyra och fixade frukost. Johan tände ljus och gjorde det mysigt.
Kl 0900 ringde det på dörren, det var kvällsposten-kille.

Åter till soffmyset.

Kl 10 knackade det på dörren varpå jag sa åt Johan att gå och öppna då jag öppnade förra gången. Åh va jobbig han var...... jaja... jag gick och öppnade och utanför stod min svärmor (!!!!).

Jag vänder mig om och tittar på Johan, som bara står och ler. Han säger:
Vi ska inte alls till Marcus och Christin ikväll och spela spel, jag har en överraskning åt dig! Mamma är här för att hämta Viktor, och snart kommer Emma och Johan för att hämta Freja. Vi ska nämligen vara barnfria lite mer än ett dygn!

CHOCKTILLSTÅND DELUXE!

Svärmor hade dessutom med sig en påse och en stor bukett med rosor. det visar sig nämligen att Johan tagit ledigt halva fredagen för att fixa en massa inför överraskningen, och sedan lämnat av detta hos sin mamma som tog det med sig.

UNDERBARA MÄNNISKA!




När jag packat ihopa barnens väskor för övernattning så bjöd Johan upp till dans. Till vår låt! Vi dansade tryckare i vardagsrummet och jag bara böla... chocken hade fortfarande inte lagt sig.

Efter dansen fick jag det här:



En ask med choklad tryffel, som han vet att jag gillar. Samt texten till vår sång. At Last! För han menar på att det säger allt som han känner för mig:



Han är fantastisk min man!

Sen berättade han att han hade bokat rum till oss på Scandic Kramer. Eftersom det var där vi spenderade bröllopsnatten efter att vi gift oss. Men han hade såklart bokat till fullpris. Men jag ringde upp hotellet och pratade med min kollega Ulrika (som redan sett bokningen och ändrat priset till mitt staffpris.) Hon meddelade även att rummet var tillgängligt redan nu så vi kunde komma när vi ville.

Först åt vi lite brunch som Johan hade köpt:



Sen packade vi ihop oss och begav oss till bussen som tog oss upp till stan och anrika Scandic Kramer








Vilket välkomnande. Innan vi begav oss ner på stan tog vi oss en kopp kaffe och njöt av vår viptallrik.



Nere på stan gick vi inom KappAhl där jag shoppade loss. vilket inte var meningen. Men jag äger inga långbyxor som passar, bara korta leggings. Perfekt nog hade dom 25% rabatt på byxor. Så jag köpte ett par svarta jeansleggings och en blå t-shirt med urban-tryck.




Efter lite stadsvandring med hålla handen och mys återvände vi till hotellet för lite öl och jordnötter. Jag passade även på att hoppa i mina nya kläder :)

När vi druckit upp ölen beslöt vi oss för att gå ner till Lilla Torg för att inta lite mat och dryck.






Man skulle kunna tro att vi drack middag, men det gjorde vi inte. Men jag glömde fota maten, dels för att jag var så hungrig och dels för att det var rövkallt att sitta ut, men vad gör man inte för romantiken ;)




SKÅL på er!

När vi ätit klart bestämde vi oss faktiskt för att hoppa över desserten och istället svänga förbi en livsmedelbutik och istället köpa med oss något gott tillbaka till hotellet.

Så det gjorde vi.....lösgodis i överflöd!

När vi sedan kom tillbaka till hotellet var vi stelfrusna, så vi tappade upp ett varmt bad och tinade upp oss.



Morgonrockarna ingick, vilket passade perfekt för vårt ändamål: DELUXEMYS!
Vi hoppade ner i sängen med morgonrockarna och godiset och satte på tvn, och kollade på Robins.

Vi somnade ganska tidigt, men det var så skönt. Inga barn att natta, tyst, lugnt och skönt!

Klockan 0815 vaknade jag, lugnt och skönt. Ingen som pockat på ens uppmärksamhet under natten. Ingen Freja i sängen, inget barnprogram på tvn. Steg upp och duschade i lugn och ro, och sedan gick vi ner för att äta frukost.



frukostbuffé är trevligt :)

När vi ätit klart kände vi oss rätt nöjda. Det är lyxigt nog att få göra allt vi fått göra utan barn.... så varför dra ut på det.... hem till vilddjuren ;)

Vi tog bussen hem, men beslöt oss faktiskt för att hoppa in i bilen och köra till:


När vi parkerat och gått ur bilen sa Johan: Jaha då var vi klara! Han syftade såklart på att man inte hade några barn att plocka ur bilen och stuva ner i vagnar. Vilken lyx. Snabbt gick det också. Inte varje gång man handlar utan, som Johan kallar det, kommentatorspår (syftar på Freja som som vanligt inte är tyst en sekund. <3 ).

När vi handlar klart åkte vi först hem till svärföräldrarna och hämtade Vicke. han hade såklart skött sig exemplariskt. varit vaken hela dagen i princip i lördags, somnat 1940 och sovit till 0820. Han är duktig vår lille kille.

Därefter körde vi hem till Johans syster och hennes sambo för att hämta Freja. Hon hade också skött sig exemplariskt. Fast jag hade inte förväntat mig något annat. Hon är ju en duktig tjej. Vi bjöd in oss själva på kaffe och bjöd på


Som tack för passningen.

Ett perfekt avslut på det hela.
Men jag måste säga det, att jag uppskattar verkligen allt som gjordes för mig, men det är skönt att komma hem igen till sina gullungar.

Men om någon tvekar så JA, jag har världens finaste, bästaste, mest fantastiske man!

Jag ÄLSKAR dig Johan!
TACK FÖR EN FANTASTISK UPPLEVELSE.







Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är avis! Så mysigt ni verkar haft.

2011-10-10 @ 15:25:50
URL: http://minbebis.com/blogg/faye/
Postat av: Lisette

Åh vilken romantisk karl du har <3<3<3

2011-10-10 @ 16:44:06
Postat av: Daniel

Härligt! Oj vad sugen man blev på hotellfrukost, såg kanongott ut:)

2011-10-10 @ 22:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0