Herre ge mig styrka......

*andas in.... andas ut*

Allvarligt talat, när jag inte trodde att jag kunde testas mera idag så kom droppen som fick bägaren att rinna över....

Det hela började för tre timmar sedan när vi kom hem från dagis. Freja var trött och gnällig, vilket givetvis resulterar i smärre kaos om saker och ting inte går som hon vill när hon ska rita, lägga pärlor, lägga puzzel eller klä på sin docka. På mindre än 10 minuter sa jag till henne att sluta skrika 5 gånger, för jag satt och matade lillebror och han höll på att somna.

Detta gjorde hon såklart inte utan fortsatte gallskrika så fort hon stötte på hinder i sin sysselsättning.
Vilket resulterade i att Vicke blev väckt, livrädd och började gråta.

Då brast mitt tålamod. Jag bar upp Freja på hennes rum och smällde igen hennes dörr...tack och hej! ANDAS ANDAS!

Vicke var jätteledsen och övertrött men kom inte till ro igen.

Efter en kvart på sitt rum så erbjöd jag henne ett bad med sina leksaker och mutade med badsalt i form av hjärtan, och det köpte hon. I 40 minuter badade hon jättefint..... tills jag hörde henne säga: Mamma jag har tagit i sönder din bok!

Då har ungen alltså tagit en av mina böcker som låg på fönsterkarmen i badrummet och badat boken samt dragit ut sidorna. Behöver jag ens skriva att jag blev arg.

Har INGET tålamod alls... och det är ju en jävligt bra kombination när man är ensam hemma en kväll med två griniga ungar. INTE!

Varför sitter jag då här och skriver undrar ni?! Jo för att jag inte ska få ett utbrott och säga saker till mina barn som inte har öron ämnade för ett sådant vokabulär som bubblar inom mig just nu.

*andas in.....andas ut*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0