Gått troll i det?

Idag kl 0930 hade jag, Freja och Vicke en date med Frejas dagis i Beijerspark.
Det var Trolldagen idag och dom skulle träffas i parken för att träffa trollen Truls och Trini.

Dom sjöng ett par olika sånger som handlade om troll och så läste dom nån ramsa. Det hela avslutades med att dom fick en skattkarta (alla förskolor fick vars en karta), och på kartan fanns ett kryss och där skulle det finnas en skatt.

Skatten bestod av ett troll gjort på en kotte och lite pipresare, ögon och lite kammat garn. Uppdraget var såklart att barnen skulle hitta material i parken så att dom tillsammans kunde skapa kompisar till det trollet som låg i skattkistan <3

trevligt inslag tyckte jag. Väldigt okomplicerat, men oerhört uppskattat av barnen!


 Trollen Truls och Trini och alla dagisbarnen i Kirsebergsstadsdel.


Freja i knäet på sin favorit fröken Mona, och alla kompisarna.


Freja var superduktig, hon cyklade både dit och hem. Heja min Freja!



Lillebror satt framåtvänd i parken under underhållningen, men blev sedan trött och då vände jag honom om, varpå det tog ungefär en mikrosekund sen sov han. Finaste killen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0