Förmiddagen från helvetet.....

kul att börja dagen med fullständigt kaos!

kl 0830 skulle Johan köra till jobb. Det han möttes av var en garagedörr som var öppen och när han fick upp porten så insåg han snabbt att det varit inbrott.

Våra vinterdäck var borta och bilen repad, tanken tömd på bensin och backspeglarna isönder.
KUL! Precis vad man behövde.

Att folk inte kan skilja på mitt och ditt...*supersuck*

Johan gick in till grannen för att höra om dom sett eller hört ngt, och då följde grannen med ut.... Det var då vi insåg att det var inte bara vår bil... det var ALLA bilarna.... iaf 3 st hade blivit bestulna på sina däck, samt att 3bilar hade blivit slangade.

Jag hoppas vid mitt innersta att tjuvarna var så korkade att dom tappade bränslet från alla tre bilarna i samma dunk. För vi kör på bensin, den andra bilen på etanol och den tredje på disel... festligt!

Hur som helst, efter uppdagandet av inbrottet var det dags för mig att bege mig till dagis med Freja.... öppnar dörren: ÖSREGN och STORM! Kul... in igen... på med regnkläder och regnskydd på vagnen, sen ut igen.
Vagnen lät konstigt.... Men jo tjena... PUNKTERING på ett av hjulen. Glad? KNAPPAST.

In med Vicke hos grannen... På med Freja på cykeln... och så iväg till dagis.
Hemma igen var det bara till att lyfta luren...först polisanmälning och sen en följetong av samtal till försäkringsbolaget.

Får se imorgon var det hela slutar....

När Johan kommer hem ska vi fylla i ett dokument till försäkringsbolaget, sen ska jag cykla till jobb o låna scannern, så försäkringsbolaget får in dokumentet idag... så att vi kanske kan få ett svar imorgon redan!

Så jävla förbannad....

Som Johan sa: Det är nån jävla idiot som sabbar för en annan människa, som jobbat hårt och tjänat sina pengar och investerar i något. Och så är det den goda som måste reda ut allt....

HATAR sånt!

Pratade dock med kollegorna på jobb, för jag skulle dit idag, men det blev inställt. Hotellet hade också haft inbrott i ett par bilar i natt. Tjuvarna finns på övervakningskameran... och detta har jag meddelat polisen. Hoppas bara dom orkar masa sit iväg till hotellet och hämtar upp filmen och kan koppla samman killarna med våra inbrott.


Kommentarer
Postat av: Bitterpappan

Men oj, snacka om en dålig dag :( Hoppas svinen åker fast iaf!

2011-10-27 @ 17:40:11
URL: http://minbebis.com/blogg/bitterpappan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0