Dag 24 - Detta gör mig glad (favorit i repris)



FREJA! Hon gör mig glad. Min lilla tjej börjar bli stor. Idag har vi suttit ner bara hon och jag och puzzlat och pysslat.

Först invaderade Freja Europa genom sitt nya Europapuzzel och jag berättade för henne om Sverige. Och visade henne att Köpenhamn som vi var i förra sommaren när farfar fyllde år ligger i Danmark, och så visade jag vilket vatten vi åkte över när vi åkte till Berlin. Pekade ut Berlin. Och rätt som det var så pekade Freja på Storbritanien och sa: Mamma där är en bild på en sån buss som lillebror fick av farmor och farfar när dom varit i London. Är det London mamma?

SMARTA FLICKA!!! <3

Sen tog vi fram den nya roliga boken:



Massa roliga klurigheter.



Att hitta det djur som ska bort tyckte Freja var lite klurigt till att börja med, men när hon förstått hur hon skulle göra så gick det som en dans. Och hon satte fina kryss över de figurerna som skulle bort.



Att hitta rumpan till huvudet var lätt tyckte Freja, och gjorde snygga ringar runt rätt rumpa.



Finaste fina Freja <3



Lätt som en plätt att hitta paren. Jag blev riktigt imponerad över hur duktig hon var på att dra strecken mellan paren.



Vi avslutade med att leta redan på djuren som visas på vänstersidan av bilden, och så räknade vi dom. Lärorikt. Snygga bilder dessutom.

Detta var ungefär vad Freja orkade med, lyckades hålla henne fokuerad hela tiden. 30 mintuter.
Kanske kan ta lite till imorgon.

Detta gör mig glad för att det är en fröjd att få följa sin dotters utveckling, och förvånas och överraskas över hennes skärpa :)

Hon är en duktig tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0