Vilken prestation!

Fy fan vad jag är bra alltså.
Idag var vi på 5 års kalas hos våra vänner. Och vet ni?
Jag åt inte en enda kaka! INGENTING slank ner.

Jag drack en kopp kaffe och ett glas Loka krusbär.

Jag var sugen, för det serverades kladdkaka, nötkaka, kanelbullar, saffranskaka och nån häftig puffkaka med choklad. Men jag såg bara alla points och hur onödigt det faktiskt var att äta det där.

Istället belönade jag mig med en middag gjord på det jag verkligen älskar: KORV!

En vanlig korv innehåller på tok för många points därför är jag tacksam över viktväktarnas egna wienerkorv där en korv är 1 points. Jag är TRE stycken, tillsammans med pulvermos, en stor sallad och ajvar!

Och sen unnade jag mig faktiskt att köpa lite godis när jag var och köpte godis till Freja. Jag stod i affären och funderade på vad som kunde tänkas innehålla lite points.... och jag funderade och funderade och tog sedan ett beslut, som visade sig vara helt rätt.

Jag köpte en påse Harbi lakritsnappar á 80 gram = 7 points och en rulle med vingummi á 45 gram = 3,5 points.
För er som inte är inne i pointstänket kan jag berätta att ett Marabou 200 grams är 31 points ;)

Så nu sitter jag här i soffan, man fri (då han är på lagfest) och barnfri (då dom redan har gått och lagt sig), och bara njuter. Så skönt... lugnt, tyst och jag kan göra precis vad jag vill!

Ibland är livet underbart!


Kommentarer
Postat av: karin

Du är strong tjejen och det kallas karaktär:-)



Hoppas stormen har lagt sig nere hos dig i skåne



Ha en fin dag



Kram

2011-11-28 @ 08:53:07
Postat av: Johanna

Jätte duktig! Jag gjorde motsatsen i helgen :(

2011-11-28 @ 13:50:49
URL: http://minbebis.com/blogg/faye/
Postat av: Isabelle<3

Hej, vilken fin blogg du har!

Hur har din helg vart?

2011-11-28 @ 14:10:38
URL: http://isabellealberti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0