Viktminskningstips 9: Tänk på vad du dricker!

Tänk på vad du dricker!

Man kan lätt få i sig enorma mängder socker  genom dryck.

Dricker du ditt kaffe eller te straight up är det ju inga problem, men om du tillsätter socker i varje kopp så kan man utan problem komma upp i ett gäng sockerbitar varje dag, speciellt om man som mig dricker en kanna utan att blinka.

En 33 cl burk coca-cola innehåller 10 sockerbitar.

Ett glas juice på äpple eller apelsin innehåller 7,5 sockerbitar.

En milkshake från McDonalds innehåller 19 sockerbitar
.

Hör ni hur det knastrar i tänderna?!

Alkohol innehåller också socker.

En öl innehåller 3,5 sockerbitar, vittvin något mindre och röttvin ännu mindre, ligger runt 2 sockerbitar per glas. Ett glas mellanmjölk innehåller också socker glöm inte det, även här är det 3 sockerbitar.

Men ni ser själv… man kan få i sig rätt mycket socker på en dag om man inte observerar vad man dricker.

Skillnaden på socker och socker är att socker från mjölk och juicer ger även vitaminer och mineraler.
Socker från läsk och godis är TOMMA Kalorier… dom bidrar inte med någonting alls, och då borde man ju inte äta dom. Varför äta något som inte bidrar till något?!

Men ibland kan dryck vara räddningen också. Som för mig, som ska äta väldigt många points varje dag pga av den övervikt jag har, så kommer jag sällan upp i mina dagliga points, därför dricker jag ibland ett glas juice eller mjölk till mina måltider istället för vatten som så klart är 0 points.

  vs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0