Viktminskningstips 5: Gör medvetna val

Gör medvetna val!

En kycklingfilé utan skinn innehåller mycket protein medans en kycklingklubba med skinn innehåller mycket fett. 

Räknar man ProPoints så är skillnaden 5.

En kycklingfilé är 3 ProPoints medans en kycklingklubba är 8.

Det handlar inte bara om att äta mat under dagen som uppfyller ens dagsbehov, det handlar även om att välja bra mat.

En skiva bröd är enligt viktväktarna värd lika mycket i propoints-värde. Men det är klart att en fullkornsmacka är BÄTTRE för dig än en skiva rostbröd. Fullkornsmackan skapar en mättnadsfaktor som rostbrödet saknar totalt!

Att bli bra på att hela tiden göra medvetna val tar sin lilla tid. Men jag kan ärligt säga det att förra gången jag gjorde min viktresa efter dotterns födsel så kunde min man sitta och äta choklad framför mig och jag tyckte nästan det var äckligt, för jag visste hur många points det var, och nöjde mig därför med ett saftigt gott äpple!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0