Viktminskningstips 11: Rensa ut!

Rensa ut!

Har du bestämt dig för att gå ner i vikt?

Städa då ur din kyl, frys och skafferi.

Plocka bort allt sånt som inte är bra för dig. Glass, kakor, chips, godis.

Om man inte har onyttig mat hemma blir man inte frestad att äta den. För man behöver inte vara expert för att räkna ut att man förr eller senare blir frestad, och om frestelserna står där i skåpet är det också stor risk att man äter dom.

Har man inte dom hemma så hinner man kanske tala sig själv till rätta innan man trycker in dom i munnen!

De första två veckorna som viktväktare åt jag inget som var onyttigt. viktväktarna har eget godis och det är supergott och lågpoints. Men det är samma sak där, har man det hemma så äter man det, så är det bara. Men om man nu är sugen och vill äta något syndigt är det bättre att äta vv-godis än det du köper i affären i lösvikt ;)

Idag efter min långpromenad på en timme så belönade jag mig själv med det här:



Kaffe aka det svarta guldet, en vv-bar 2 points och lite saltlakrits, hela påsen är 2 points, men när du ätit två bitar är du nöjd!


Kommentarer
Postat av: Mia

Det lakritset är helt underbart gott! och precis som du skriver så räcker det med 2 bitar sen vill man inte ha mer. Är man lakrits älskare så är det perfekt!

2011-12-01 @ 08:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0