Viktminskningstips 1: Drick vatten

Då har vi kommit till dag 1 på min nya utmaning: ett viktminskningstips/recept/knep om dagen.

Mitt första tips är: Drick vatten!


          Drick mycket vatten. Kroppen behöver vatten för att orka driva ut slagprodukterna från kroppen. Mellan 1,5-2 liter per dag bör man dricka. Såklart måste man dricka ytterligare om man tränar. Hjärna får oss ofta att tro att vi är hungriga när vi i själva verket är törstiga. Drick därför alltid ett glas vatten eller två när du tror att du är hungrig mellan dina måltider.


Detta blir mitt första tips, därför att jag själv ALLTID dricker alldeles för lite. Det krävs lite påminnelser och tragglande innan man kommer in i vanan att dricka vatten varje dag, eller iaf tillräckliga mängder med vatten varje dag.

Vatten är en bra måltidsdryck, och innehåller inga kalorier överhuvudtaget.

Hittade på en sida en riktlinje gällande vatten: 30 ml/kg kroppsvikt är en bra riktlinje för ditt vätskebehov per dag.
spännande, har jag aldrig vetat... men det kanske man ska försöka anamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0