Söndagsfika

I söndags var min underbara vän Lasse, hans sambo Natalie och fantastiske Sebastian (Lasses son) på besök.
När Vicke döptes kunde dom inte medverka på dopfikan utan var bara med i kyrkan, detta gjorde Sebastian ledsen, då han ville ha tårta. Jag lovde Sebastian att vi skulle hitta en annan dag så att dom kunde komma hit och äta tårta, så i söndags kom dom då.

Det var verkligen en udda känsla att sitta sidanom Lasse och ha Freja på ena sidan och Sebastian på andra. Sebastian är som en liten kopia av Lasse när han var liten, och Freja är verkligen lik mig. Att se dom tillsammans var som att se mig och Lasse när vi var små.

Nu var vi förvisso 8 år när vi började umgås, men ändå..... häftigt!



Blev mycket nöjd med min tårta :)

Kladdkaka (gjorde två tårtor av en sats), sen vispade jag grädde som jag tillsatte Björnbär i och hade i mellan kladdkakorna. Smetade grädde över hela tårtan och toppade med Maränger och chockladströssel.

Björnbären bröt av PERFEKT från allt det söta. Jag är nämligen inte överförtjust i söta saker.

  

Det var mycket trevligt att ha dom på besök. Som tur är så ses vi iaf igen i januari till vår fest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0