Snart 5 månader...

Hmm galet vad tiden går.
Hade Viktor tittat ut i tid så hade han igår blivit 5 månader. Nu är han 4½ och det går undan här hemma

Han jollrar, skriker, bankar och bubblar. Han kollar efter sakerna han släpper ner på golvet. Han rullar runt från rygg till mage och tillbaka igen. Han börjar stå mer och mer när man håller honom. Han sover mindre under dagtid och nu börjar första bissingarna synas också....



Bara ett tränat mammaöga kan se vart dom är på gång upp ;) Men jag ser det.. och man känner det <3



Glada goa unge <3

Idag köpte vi även ny mat till Viktor. 5-6 månaders maten. Alltså han slukar ju allt som finns i 4 månaders väg och tycker uppenbarligen att mat är roligt och gott. Tänker såklart inte trycka i honom en burk åt gången, men vi mjukstartar med puré med kött i nu!



Theo-kompis var med på shoppingrundan idag, så han fick agera smakråd... det Theo gillar - det köpte vi :)

Nä nu ska jag köra in vagnen till grannen med en sovande Viktor i, och sen ska jag cykla och hämta freja på dagis. Tur vi har fantastiska grannar, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Min rygg håller på att gå i sönder.... så imorgon kl 8 är det jag som ringer vårdcentralen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0