Det är inget konstigt alls!

Känsliga läsare varnas då inlägget handlar om lite kvinnliga problem!

Igår ringde jag min barnmorska för att dubbelkolla om det  verkligen var normalt att blöda som jag gör.
Jag satte in spiralen den 13 oktober och jag har verkligen blött VARJE dag sedan dess.
Förutom då när jag ska ha min mens, då har det varit som en öppen kran.

Jag har iaf en fantastisk barnmorska för hon ringde upp mig så vi kunde prata lite.Och hon sa ju det där som alla alltid säger: Allt är som det ska vara!

Min BM trodde att mina blödningar vid mens berodde på att det faktiskt inte är mer än 5 månaders sedan Viktor föddes, och att kroppen inte har hunnit återhämta sig på den fronten än.

Men vi bestämde också att skulle fortsätta föra kalender över hur mkt jag blöder varje dag, och sen skulle vi höras av i slutet på januari för att besluta då om vi ska plocka ut spiralen eller inte. Men min BM menade på att det tar mellan 3-6 månader för kroppen att anpassa sig efter den här hormonspiralen, och om jag kunde härda ut så skulle det alldeles säkert snart bli bättre!

jaja, vi ger det en chans!

Det är inget konstigt alls! (al a Marlena-sketchen på melodifestivalen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0