Dagens middag

Och idag ska jag laga ännu ett nytt recept från min fantastiska VV-kobok.

Tikka korvgryta

(har gjort om receptet till 4 port då receptet i boken är till en portion)

Fullkornsris (vv-tänk tills du är mätt)
300 gram korv, strimlad
4 tsk olja
2 gula lökar
4 tsk tikka masala currypasta
6 dl passerade tomater¨
5 msk mango chutney

Koka riset. Hett aupp oljan i en kastrull, fräs lök och korv i några minuter, tillsätt currypastan och låt det fräsa ytterligare en minut. Häll i tomaterna och låt det koka sakta utan lock i 10 min. Servera grytan tillsammans med ris och mango chutney.

Förberedelse och tillagning: 25 minuter

*****

Jag kommer dock tillsätta chutneyn i grytan. Jag ÄLSKAR nämligen chutney.


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter smarrigt! Hur många points?

2011-11-07 @ 14:12:17
URL: http://familjenc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0