Ont så in i helsike!

Fy bubblan vad ont man kan ha!

Mannen tittade strängt på mig när han gick till jobbet imorse med orden: O så gör du INGENTING idag, hör du det! du bara vilar och tar det lugnt!

Han är ju världens finaste! <3 Han tömde diskmaskinen imorse, satte in disken som stod i vasken, hängde upp tvätten och körde igång en maskin till, allt innan han gick till jobb. Igår plockade han undan här, dammsuga och skurade köket, samt städade av hela badrummet på nedanvåningen.

Han är verkligen en klippa min man *älskar*

Igår pratade jag då med min barnmorska och hon lugnade mig, men beordrade mig vila, helst skulle jag förbli sängliggande, men det är inte så lätt när man är hemma med en sjuk 3 åring som är hyperaktiv ;)

Min bm trodde också att det kunde vara en kombination av fixeringen och foglossningarna som ställer till det, och att alla krypningar, smärta och molande värk är nerverna som spökar när dom kommer i kläm.

Hon kunde inte ta emot mig igår då hon hade fullt och idag har hon ledigt. Däremot så flyttade vi min fredagstid kl 1030 till imorgon, torsdag, kl 0830.

Jag har dock huvudvärk utöver de andra obehagen. Och plötsligt börjar ju skräckhjärnan överanalysera och tänka havandeskapsförgiftning. Men jag får hålla mig still tills imorgon. Och inte oroa mig förmyckt.

Min BM sa dock till mig att genast kontakta förlossningen om något skulle ändras, typ blödningar, vattenavgång eller om lillkillen slutar röra sig.

Fast lillkillen verkar inte påverkad av det, för han sparkar och buffar som bara den.. HELA tiden i princip!

Så nu idag ska jag göra ingenting.... *harklar mig* Önska mig lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0