BM-rapport!

Idag kl 0830 hade jag en date med min barnmorska.

Och till min stora förvåning så var det inte mycket av mina orosmoment som stämde.

Högt blodtryck och havandeskapsförgiftning? Nope, blodtrycket låg på 100/75!
Att anledningen till smärtan var fixering i kombination med forlossningarna? Nope... foglossningarna visst, men fixerad är han då inte. La sig tom på tvären vid ett tillfälle när Jenny undersökte mig.

Järnvärdet hade gått upp från 110 till 126, det kändes ju toppen!
SF-måttet visade på 34 cm och vågen visar nu +14 kg sedan inskrivningen, det känns okej. Beror nog mycket på att jag inte kan röra mig så obehindrat som jag vill. Och så börjar man närma sig slutet och då kommer vätskeansamlingarna.

Min bm menade på att som omföderska har jag mer plats i magen än första gången, detta gör att lillkillen har en mindre simhall att röra sig i. Och det är inte vanligt att omföderskor får fixerade barn, först när vattnet går tränger barnen ner.... så jag blev beordrad att sätta mig ner och ringa förlossningen om vattnet går. Risken för att navelsträngen ska komma i kläm är ganska stor iom att han inte är fixerad.

Fosterrörelserna var OK, hon behövde inte ens fråga om det, för han var inte still en sekund under vårt möte. När hon skulle lyssna på hans hjärta fick jag tom lägga mig på sidan för att han skulle lugna ner sig lite. Galna unge!

Ska dit igen den 27 maj, får se vad mina värden visar då och om han gått från rörlig till ruckbar eller fixerad. Jenny trodde att det kunde bli bättre om han fixerade sig och då hjälpte mitt bäcken att stabilisera sig. Men som hon sa, det är väldigt stor risk att han inte fixerar sig alls....

Dagens inte helt otippade råd var: alvedon, varma bad och VILA!

Efter mitt besök hos Jenny lyxade jag till det och gick in om coop som ligger vägg i vägg med curakliniken och köpte nybakade bullar, gott pålägg och godis (ja jag vet dåligt... men shit va sugen på surt godis jag har varit nu i en vecka). Väl hemma bryggde jag kaffe, mumsade bullar och njöt av lugnet, för att sedan gå och sova två timmar <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0