Ny dejt med sjukgymnasten

Jag kan allvarligt säga det att sjukymnasten som jag går till på Kirsebergs vårdcentral är SÅ seg.
Hon skulle ha ringt mig i måndags för ett uppföljningssamtal, då det var tre veckor sedan som jag var där.
INGEN ringde varken i måndags, tisdags eller i igår. Så jag ringde dom, och blev uppsatt på en telefontid idag.

kl 1230 ringde sjukgymnasten mig och frågade mig hur jag mådde och jag konstaterade följande:
* Då jag var hemma och vilade den veckan så försvann lite av smärtan, jag gick från 100% till 40-50%
* Efter 2 dagar tillbaka på jobb var smärtan uppe på 97% igen.
* Foglossningsbältet hjälper när jag är ute och går, men klämmer så jag känner ischias.
* Varma bad och TENSen hjälper bara för stunden, ger ingen långvarig smärtlindring
* Sittring och kudde används men hjälper inte, har fortfarande jätteont i svanskotan
* När jag var hos min BM senast och hon mätte magen från symfysen så kändes det som om hela bäckenet skulle gå av
* Jag har vid ett par tillfällen haft så ont i mina ljumskar att jag inte har kunnat lyfta mitt höger ben.
* Jag har vid tt par tillfällen fått "hopp" på rumpan upp för trappan då jag inte har kunnat gå upp.

så hon ville så klart träffa mig igen, och jag fick en tid den 22 mars! Ja visst är det snabba vändningar... det är ju bara drygt 2 veckor kvar tills dess.

Men jag handlade fort och gjorde faktiskt så att jag ringde Cura kliniken med en gång och bokade in en tid hos min läkare. Likabra att lämna in alla papper, utlåtande från sjukgymnasten och papperna från läkaren som beordrade mig vila den veckan då jag var hemma.

Jag tänker inte ändra mina planer utan jag går på semester den 1 april, men om man kan få igenom en sjukskrivning på 100% från och med den 10 maj istället för att ta av föräldradagarna så vore det ju toppen.

Man kan ju alltid försöka.

Nu ska jag bara härda ut 15 arbetsdagar till sen är det slut på stressen.
Har redan ordnat vikarie till mig, och det känns bra, så nu börjar jag se ljuset!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0