BM-rapport

Igår var det då dags för BM-träff. Passerat vecka 25 så nu var det dags att börja mätta lilla magen!

Allting var bra, bra bra!
Blodtrycket är suveränt på 110/70
Vikt: +6 kg
HB-värdet: 128, fortfarande högt så jag slipper än den förbannade Niferexen! Tvångsäter broccoli på jobb trots att jag inte gillar det. Äter hellre det och våndas i 2 min än tvingas äta Niferexen. den slog ut min mage fullständigt när jag väntade dottern.
Urin: U/A, däremot lite koncentrerat, vilket bara var ett tecken på att jag druckit för lite ;)
Hjärtslagen låg på 145-150
SF-måttet: 25 cm


Min barnmorska gjorde en intressant vändning igår. Blev glad men samtidigt chockad då hon tidigare varit väldigt tydlig med sina åsikter. Jag och Johan tog upp det här med amningen då vi var där på inskrivningen och då slog hon nästan bakut när hon hörde hur vi resonerade. Men igår frågade hon vänligt: Hur var det nu med dig och amningen? Ville du amma?

Jag svarade: Jag vet fortfarande inte! Jag är kluven. Det funkade ju inte alls med Freja. Men då var man förstagångsmamma, hade förvrängd uppfattning, man var nervös, gjorde det nog svårare än vad det är....

BM: Ja du vet ju nu att ditt barn inte dör om du inte ammar, det har du ju ett levande bevis på. Men om du vill så skriver jag in i din journal att du inte vill amma så att dom inte börjar tjafsa med dig på BB/Patienthotellet. du ska inte behöva ta en sådan diskussion också efter din kämpiga graviditet!

Det var väldigt omtänksamt av henne.
Men som sagt jag vet inte än.....
Amning är ju det naturliga, det är billigt, det finns med hela tiden..... men jag vet också hur krångligt det var med Freja.... Men sen samtidigt så kanske det blir helt annorlunda denna gången. Det är ju ingen som vet!

Man kan ju ge det en chans, och om det inte funkar utifrån hur vi vill ha det är hemma så vet jag ju vad lösningen är! Man kan ju mysamma och komplettera med ersättning vid natten så ungen sover ordentligt tex.

Alla familjer hittar ju sin lösning.... frågan är bara hur lösningen ser ut här hemma... tror inte jag ska tänka så mkt på det, utan ta det som det kommer!

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Emma

Amningen med första tjejen fungerade inte alls för mig, så jag var ganska stensäker på att det inte skulle funka med 2:an heller, men hade fel. Amningen fungerade kanon, och jag hade nästan svårt att sluta;)

2011-03-07 @ 08:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0